«انسان خردمند، تاریخ مختصر بشر» نقد می‌شود

1397/8/26 ۱۲:۲۱

«انسان خردمند، تاریخ مختصر بشر» نقد می‌شود

کتاب «انسان خردمند، تاریخ مختصر بشر» نوشته‌ یووال نوح هراری نقد می‌شود. نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۲۹ آبان ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «انسان خردمند، تاریخ مختصر بشر» اختصاص دارد که با حضور دکتر شاپور اعتماد (عضو هیات علمی موسسه‌ی پژوهشی حکمت و فلسفه)، دکتر زینب خدایی (دکترای زیست‌شناسی از دانشگاه هایدلبرگ آلمان) و دکتر میثم توکلی‌بینا (عضو هیات علمی موسسه‌ی پژوهشی حکمت و فلسفه) در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

کتاب «انسان خردمند، تاریخ مختصر بشر» نوشته‌ یووال نوح هراری نقد می‌شود.

 نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۲۹ آبان ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «انسان خردمند، تاریخ مختصر بشر» اختصاص دارد که با حضور دکتر شاپور اعتماد (عضو هیات علمی موسسه‌ی پژوهشی حکمت و فلسفه)، دکتر زینب خدایی (دکترای زیست‌شناسی از دانشگاه هایدلبرگ آلمان) و دکتر میثم توکلی‌بینا (عضو هیات علمی موسسه‌ی پژوهشی حکمت و فلسفه) در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود. این کتاب از سه زاویه‌ زیست‌شناسی، تاریخ‌نگاری علم و دینی و کلامی تحلیل و بررسی می‌شود.

در خبر برگزاری این نشست عنوان شده است: کتاب «انسان خردمند» نوشته‌ یووال نوح هراری یکی از کتاب‌های پرفروش و جنجالی سال گذشته در ایران و بسیاری از کشورهای جهان بوده است. در مدت کوتاهی به بیش از 30 زبان ترجمه شد و بحث‌های بسیار و احساسات عمیقی را برانگیخت. آیا آن‌چه انسان خردمند به گونه‌ای جسورانه و همه‌جانبه هر آن‌چه را تاکنون گمان می‌کردیم در مورد انسان می‌دانیم به چالش کشیده است از نظر علمی، فلسفی و دینی دقیق و وثیق است؟ مدعای نویسنده در این کتاب چیست و این مدعا از نظر تاریخ، زیست‌شناسی، فلسفه‌ علم و دین چگونه سنجیده می‌شود؟

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: