«الحاد نوین، باتلاق رنگین» راهی بازار شد

1396/5/25 ۱۲:۳۴

«الحاد نوین، باتلاق رنگین» راهی بازار شد

کتاب «الحاد نوین، باتلاق رنگین»، شامل مقالاتی در زمینه رد الحاد بوده و به برخی از شبهات دینی رایج در این زمینه پاسخ می‌دهد. مراد یوسفی در کتاب «الحاد نوین، باتلاق رنگین»، در قالب سه فصل،‌ ضمن ارائه مقالات متعدد در زمینه رد الحاد، به برخی از شبهات رایج نیز پاسخ داده است.

کتابی برای پاسخ به شبهات دینی رایج

کتاب «الحاد نوین، باتلاق رنگین»، شامل مقالاتی در زمینه رد الحاد بوده و به برخی از شبهات دینی رایج در این زمینه پاسخ می‌دهد.

مراد یوسفی در کتاب «الحاد نوین، باتلاق رنگین»، در قالب سه فصل،‌ ضمن ارائه مقالات متعدد در زمینه رد الحاد، به برخی از شبهات رایج نیز پاسخ داده است. از جمله مقالات مندرج در کتاب می‌توان به «جوانان و دلایل گرایش به سمت بی‌خدایی»، «شک‌گرایی، مقدمه رسیدن به آگاهی می‌باشد ولی»، «از اسلام برگشته‌ها حتما بخوانند!»، «در محضر خالق یا مخلوق»، «برده‌داری در اسلام و چراها؟!»، «تعدد زوجات رسول اکرم (ص)»، «اثبات عقلی نبوت رسول‌الله (ص)»، «آیا ایرانیان به زور شمشیر اسلام را پذیرفتند؟»، «چرا نمی‌روید با رد تکامل نوبل بگیرید!»، «اعجاز علمی قرآن»، «ذبح اسلامی و رسوایی اسلام‌ستیزان» و «مناظره با یک جوان بسیجی» اشاره کرد.  

در بخشی از مقاله‌ای با این عنوان که «آیا ایرانیان به زور شمشیر اسلام را پذیرفتند؟» می‌خوانیم: «خطاب به کسانی که می‌گویند ما به زور مسلمان شده‌ایم: شما از کجا می‌دانید که ایرانیان به زور مسلمان شده‌اند؟ خود که آنجا نبوده‌اید! لاجرم باید به کتاب‌های تاریخی مراجعه نمایید. این هم مقدمه کتاب «تاریخ طبری» از مهمترین کتاب‌های تاریخی صدر اسلام: «کسی که در کتاب ما نظر می‌افکند باید بداند که من هرچه را در اینجا یاد کرده‌ام و شرط نموده‌ام تا نگارنده آن باشم، تنها بر پایه اعتماد به اخبار و آثاری است که رسیده و من بازگوکننده آنها هستم و همه را به راویانش نسبت می‌دهم، نه براساس چیزهایی که با دلیل عقلی و استنباط فکری فهمیده شده‌اند ....» آیا شما با استناد به این کتاب می‌گویید مسلمانان با خشونت و ... به اسلام حمله کرده‌اند؟ آیا می‌توان به نوشته‌های آن اعتماد کرد؟ آیا منطقی است بخاطر مطالب تاریخ طبری، مفاهیم قرآن و سنت رسول خدا (ص) را نادیده بگیریم؟... درخصوص روایات تاریخ طبری و صحت و سقم مطالبی که نقل نموده، «محمد بن طاهر البرزنجی» و «محمد صبحی حسین حلاق» کتابی در 13 جلد به رشته تحریر درآورده‌اند تحت عنوان صحیح و ضعیف تاریخ‌الطبری».

«زندگی یک خداباور جبر است یا اختیار؟»، «ضرر شراب خوردن بیشتر است یا حد آن؟»، «ادعای وجود پارادوکس در بین مسلمانان»، «شبهات مربوط به قدرت مطلق پروردگار»، «جفت بودن تمام موجودات و اشکال به آیه قرآن»، «حج تمتع یا بخشیدن پول آن به فقرا؟!»، «شیطان در بهشت»، «جهت قبله و کروی بودن زمین» و «آیا چیزی به نام دعا وجود دارد؟» برخی از شبهات مطرح شده در فصل دوم کتاب هستند.

نویسنده در صفحه 417 به شبهه‌ای درباره «جهت قبله و کروی بودن زمین» این‌گونه پاسخ داده است: «مدتی است عکس‌های عجیبی در اینترنت مشاهده می‌شود. کره زمینی کشیده‌اند و یک نمازگزار که جثه‌اش به اندازه یک کشور بزرگ است روی آن قرار داده‌اند و می‌گویند فردی که مثلا در آمریکا نماز می‌خواند، نمی‌تواند روبه قبله باشد، چون زمین کروی است و در ادامه می‌گویند در صدر اسلام فکر می‌کردند که زمین مسطح است، لذا به این خاطر حکم روبه قبله نماز خواندن را داده‌اند.

پاسخ: افرادی که هنوز فلسفه روبه قبله نماز خواندن را نمی‌دانند با کپی کردن کاریکاتوری که نمی‌دانند چه کسی آن‌را کشیده، قصد به چالش کشیدن اسلام را دارند، واقعا این منصفانه نیست. همه چیز را زود قبول کردن، آفت بزرگیست (حتی در بین مسلمان‌ها)، ما باید سوال بپرسیم، مطالعه کنیم و کنجکاو شویم، آنگاه می‌توانیم دریچه‌های آگاهی را پیدا کنیم.

اما در مورد شبهه مطرح شده: عده‌ای نماز را با تیراندازی اشتباه گرفته‌اند؛ روبه قبله ایستادن برای ایجاد وحدت و نظم در بین امت اسلام و جماعت‌هاست، نه اینکه یک اشعه از پیشانی افراد به کعبه متصل شود! مهم روح نماز است، لذا به‌صورت قراردادی همه روی به عربستان می‌ایستند، آن‌گونه که در نقشه‌هاست و برای بشر مقدور است.»

نخستین چاپ کتاب «الحاد نوین، باتلاق رنگین» در 584 صفحه با شمارگان دو هزار نسخه به بهای 20 هزار تومان از سوی نشر احسان راهی بازار نشر شده است.

منبع: ایبنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: