همایش «اندیشه راقی» درباره اندیشه رهبر انقلاب برگزار می‌شود

1395/11/17 ۰۹:۱۰

همایش «اندیشه راقی» درباره اندیشه رهبر انقلاب برگزار می‌شود

اولین همایش و نمایشگاه بین‌المللی «اندیشه راقی» حضور 16 کشور شرکت‌کننده از سراسر جهان در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

 
اولین همایش و نمایشگاه بین‌المللی «اندیشه راقی» حضور 16 کشور شرکت‌کننده از سراسر جهان در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

 
 امین جلال‌منش، مسئول برگزاری نخستین همایش و نمایشگاه بین‌المللی اندیشه راقی با بیان این خبر افزود: این همایش و نمایشگاه با حضور و همکاری ۴۰ مرکز تحقیقاتی و پژوهشی داخلی و بین‌المللی که در حوزه تخصصی نظام بیانات امامین کار می‌کنند، شروع به کار خواهد کرد.  

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مجموعه‌هایی به صورت تخصصی روی نظام اندیشه‌های ولایت مشغول به فعالیت هستند، برای تجدید و تقریب رابطه اذهان و قلوب امت با امام و رهبری به‌صورت نظام‌مند و نیز به منظور هم‌افزایی و عرضه دستاوردهای شان، گردهمایی را برگزار کنند بنابراین دبیرخانه این همایش و نمایشگاه برای اولین بار به‌صورت بین‌المللی از دوماه پیش و برای اهداف یادشده آغاز به کار کرد.
 
مسئول برگزاری نخستین همایش و نمایشگاه بین‌المللی اندیشه راقی افزود: در فراخوانی که برای شرکت افراد در داخل و خارج ازکشور منتشر شد چهار محور را در نظر گرفتیم تا در ذیل این محورها محصولات و آثار فرهنگی شان را برای حضور در نمایشگاه و همایش عرضه کنند.

وی افزود: نخستین محور، نمایش آثار تالیفی و پژوهشی مکتوب، محور دوم، ارائه آثار چند رسانه‌ای و اقدامات مجازی و اقلام فرهنگی و هنری، محور سوم، حضور و ارائه بحث در کارگاه‌ها با حضور استادان صاحب نظر و محور چهارم، نشست‌های تخصصی است که به صورت روزانه برگزار خواهد شد و دانشگاهیان، حوزویان و اقشار فرهیخته و فعالان نظام تعلیم تربیت می‌توانند در این نشست‌ها شرکت کنند.  

جلال‌منش یادآور شد: نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی در این چهار روز با سخنرانی و حضور محمد حسین رجبی دوانی، سیدعباس نورالدین، دکتر جوانی، دکتر توکلی، حجج الاسلام طاهری، اللهیاری مهدی مطهری و خاک رنگین و برخی دیگر از چهره‌ها و استادان فرهنگی برگزار خواهد شد.

مسئول برگزاری اولین همایش و نمایشگاه بین‌المللی اندیشه راقی به ۱۰ غرفه خارجی این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه غرفه‌هایی از کشورهای فرانسه، انگلستان، مصر، لبنان، عراق، غنا، کشمیر، هندوستان، پاکستان، آرژانتین، بحرین و پرو حضور خواهند داشت.

جلال‌منش تصریح کرد: همایش و نمایشگاه بین‌المللی راقی با حضور و همکاری ۴۰ مرکز تحقیقاتی و پژوهشی داخلی و بین المللی که در حوزه تخصص نظام بیانات امامین کار می‌کنند شروع به کار خواهد کرد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه این همایش و نمایشگاه بین المللی درساعت ۱۰ صبح روز ۱۷ بهمن ماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  افزود: این افتتاحیه در دو نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد که سخنرانان صبح حجت‌الاسلام علی ذوعلم، رئیس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی و شیخ شفیق جرادی، متفکر و استاد دانشگاه از کشور لبنان خواهند بود.

جلال‌منش گفت: در مراسم عصر هم از ساعت 14 و 30 دقیقه آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سابق شیراز و همچنین عبدالحسین خسروپناه، رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران سخنرانی خواهند کرد

منبع: ایبنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: