صدر انديشه به بازار كتاب آمد

1395/2/4 ۱۳:۴۶

 صدر انديشه به بازار كتاب آمد

تهران - ايرنا- صدرِ انديشه، سيري در زندگي، آراء و انديشه‌هاي شهيد محمدباقر صدر نوشته عبدالله نصري از سوي دفتر نشر فرهنگ اسلامي به بازار كتاب عرضه شد.


 صدرِ انديشه، سيري در زندگي، آراء و انديشه‌هاي شهيد محمدباقر صدر نوشته عبدالله نصري از سوي دفتر نشر فرهنگ اسلامي به بازار كتاب عرضه شد.
 

نويسنده در كتاب صدر انديشه تلاش كرده است تا شهيد آيت‌الله محمدباقر صدر را به عنوان يكي از چهره‌هاي مطرح و كم‌نظير در تاريخ تفكر معاصر اسلامي نشان دهد.
سيد محمدباقر صدر، يكي از انديشمندان بزرگ جهان اسلام، و از مصاديق بارز يك عالم ديني است. صدر در عمر محدود چهل و هشت ساله خود، آثار سترگي را بر جاي گذارده كه نشانگر نبوغ اوست.
در بخشي از مقدمه نويسنده در اين كتاب مي‌خوانيم: صدر در رفتارهاي فردي و اجتماعي خود نيز جامع نظر و عمل بود و به آنچه معتقد بود عمل مي‌كرد، تا جايي كه جانش را در راه عقيده و ايمان خود گذاشت. او انديشمندي نبود كه به بهانه گريز از عمل، حقيقت را فداي مصلحت كند؛ به راهي كه در آن قدم نهاده بود اعتقادي راسخ داشت و در سلوك شخصي و اجتماعي خود به دنبال جلب حمايت اين و آن نبود.
اين استاد فلسفه دانشگاه علامه طباطبايي (ره)، صدرِ انديشه را در 10 بخش نوشته است.
دفتر ايام عنوان بخش نخست از اين كتاب بوده و در اين بخش زندگي شخصي و تحصيلي آيت‌الله صدر بررسي شده است.
در بخش دوم كه معرفت‌شناسي نام دارد، سير معرفت‌شناسي و مسير فكري اين عالم مجاهد واكاوي و پيش‌روي خوانندگان قرار گرفته است.
نويسنده در بخش سوم با عنوان شناخت انسان به بررسي جبر و اختيار، ديدگاه كلامي و فلسفي، ديدگاه نائيني و نظريه سلطنت پرداخته است.
مباحث كلامي عنوان بخش چهارم از اين كتاب بوده و اثبات خدا، نبوت و خط سير خلافت انسان، اثبات نبوت خاصه، امامت و تشيع از جمله مطالب خواندني در اين بخش است.
خوانندگان در ادامه مطالعه كتاب صدرِ انديشه و در بخش پنجم، با عنوان شناخت قرآن مطالبي درباره قرآن‌شناسي، فهم و تفسير قرآن را از نظر مي‌گذرانند.
انديشه سياسي و جامعه و تاريخ عناوين بخش‌هاي ششم و هفتم از اين اثر است.
نصري در ادامه اين كتاب و در بخش هشتم با عنوان اقتصاد اسلامي به ساختار اقتصاد اسلامي و ويژگي‌هاي آن پرداخته است.
نظام اجتماعي انسان، عنوان بخش نهم از كتاب «صدرِ انديشه» است.
مولف در بخش آخر كتاب به اجتهاد و نهاد مرجعيت پرداخته است. علاقه‌مندان در اين بخش اجتهاد و فهم نص، حوزه و مرجعيت را از نظر مي‌گذرانند.
كتاب صدرِ انديشه در 728 صفحه، شمارگان هزار و 200 نسخه به بهاي 400 هزار ريال منتشر شده است.

منبع: ایرنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: