تدبر در سیره تمدن‌ساز اهل بیت(ع)

1393/3/12 ۱۱:۰۵

تدبر در سیره تمدن‌ساز اهل بیت(ع)

کتاب «تدبر در سیره تمدن‌ساز اهل بیت (ع)» اثر حجت‌الاسلام‌ محمدحسین الهی‌زاده از ایران در هشتمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی برگزیده شد. در هشتمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی که روز گذشته برگزار شد 40 پژوهش برتر برگزیده شدند. از این میان، پنج مقاله به عنوان برترین آثار در اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم معرفی و از پدیدآورندگان آنها تجلیل می‌شود.

 

کتاب «تدبر در سیره تمدن‌ساز اهل بیت (ع)» اثر حجت‌الاسلام‌ محمدحسین الهی‌زاده از ایران در هشتمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی برگزیده شد.

در هشتمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی که روز گذشته برگزار شد 40 پژوهش برتر برگزیده شدند. از این میان، پنج مقاله به عنوان برترین آثار در اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم معرفی و از پدیدآورندگان آنها تجلیل می‌شود.

در بخش «مقالات» علی غضنفری به خاطر مقاله «عوامل سقوط و انحطاط تمدن‌ها از منظر قرآن کریم» از ایران؛ سوسن حسن عبدالله الفضلی به خاطر مقاله «الامام علی علیه‌السلام حضارة امة» از یمن؛ محمدفاکر میبدی به خاطر مقاله «مولفه‌های تمدن اسلامی از نگاه قرآن» از ایران؛ محمد حسین علی السویطی به خاطر مقاله «علی خویر مطرود الحجانی دور الإمام جعفر الصادق (علیه السلام) فی تطویر الفکر الجغرافی» از عراق؛ رحیم حاصلی به خاطر مقاله «فرآیند شکل‌گیری و رابطه سبک زندگی و مدنیّت اسلامی» از ایران و محمد جانی‌پور و رضا سعادت‌نیا به خاطر مقاله «آسیب شناسی عوامل ظهور تمدن نوین اسلامی» از ایران عناوین برگزیده‌های این مراسم را به خود اختصاص دادند.

همچنین یحیی میرحسینی به خاطر مقاله «ارتباط بعد مادی و معنوی تمدّن‌ها در پیشرفت و انحطاط جوامع» از ایران؛ حمید فاضل قانع به خاطر مقاله «درآمدی بر ظرفیت‌های تمدنی آموزه‌های قرآن کریم» از ایران؛ محمدرضا مطر به خاطر مقاله «شجر الشریفی مبادئ و أُسسُ الحضارةِ الإسلامیّةِ من منظارِ القرآنِ الکریمِ و تطبیقاتها عند الإمام علیّ (ع)» از عراق؛ زهرا قاسم‌نژاد و زهره پورکبیریان به خاطر مقاله «نقش روایات در شکوفایی تمدن نوین اسلامی» از ایران؛ سید احمد میریان و بنفشه مفیدی به خاطر مقاله «نقش و جایگاه حقوق شهروندی در حاکمیت مبتنی بر تمدن اسلامی از منظر قرآن»؛ سمیه حسنعلیان به خاطر مقاله «إستراتیجیات إحیاء الحضارة الإسلامیة فی ضوء القرآن الکریم و معارفه» از ایران و غفار شاهدی به خاطر مقاله «مبانی نظری فرهنگ و تمدن اسلامی از منظر قرآن کریم» از ایران از دیگر برگزیدگان این بخش بودند.

علاوه بر این در این بخش 27 مقاله دیگر برگزیده شناخته شدند. در بخش «پایان‌نامه‌ها» نیز سید محسن شریفی برای نگارش پایان‌نامه «نقش امام صادق (ع) در بعد علمی تمدن اسلامی با رویکرد توسعه و ترویج سبک زندگی اسلامی» از ایران تجلیل شد.

کتاب «تدبر در سیره تمدن‌ساز اهل بیت(ع)» اثر حجت‌الاسلام‌ محمدحسین الهی‌زاده از ایران که در هشتمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی برگزیده شد، اثری است در 370 صفحه به قطع وزیری که سال گذشته از سوی نشر «تدبر در قرآن و سیره» به بازار کتاب عرضه شد.

مراسم اهدای جوایز هشتمین دوره همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های جنبی سی‌و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

سی ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از 5 تا 12 خرداد در تهران، سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار است.

ایبنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: