در حال حاضر تنها صفحات ابتدا و انتهای نسخه قابل نمایش است.
از جمال الدین محمود شیرازی، به آنچنانكه برفراز، نسخه آمده است، به اشارت بزرگی كه از وی نام نبرده است. نگارنده بایستی همان نیریزی شاگرد دوانی باشد که در988ق در شهرستان لار میزیسته است.بخشبندی نشده.با «مقدمه»ای آغاز میشود در اینكه: ارفع مدارج كمالات شناخت ذات واجب الوجود است، و راه رسیدن به این معرفت دو است: اول، راه اهل نظر و استدلال و دوم، اهل ریاضت و سلوك.آغاز: بسمله. بدانكه این كلمات چند است در تفاصیل اقوالی كه جمهور عقلاء از متكلمین و حكما در قدم و حدوث اجسام متنازع فیه است، به اشارۀ بزرگواری مرقوم رقم اطاعت میگردد... مقدمه. بدانكه اعظم مراتب سعادات و ارفع مدارج كمالات مر نفوس انسانی را معرفت ذات واجب الوجود.انجام: اقران بدو طعن زدند و تعرض كردند، این است آنچه در این باب گفتند. والسلام. هر یك به طریق و هم چیزی گفتند ـ آن نكته كه اصل بود ناگفته بماند.منابع دیگر: ذریعه،51/17 «قدم وحدوث اجسام»؛ فهرستواره، 207/6؛ نشریه، 73/2 «حدوث اجسام» نسخۀ اصغر مهدوی.(23)486، نسخ خوش، 1309ق، (گ 134-135). (عكس).شمث 320790اصل نسخه: سید جلالالدین تهرانی بوده، اكنون در آستانقدس، ش 627/22 (12267).
خرید فایل اسکن
کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما
کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور
کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد
زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:
قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید
فشردن دکمه ثبت نام به معنی پذیرفتن کلیه قوانین و مقررات تارنما می باشد
کد تایید را وارد نمایید