در حال حاضر تنها صفحات ابتدا و انتهای نسخه قابل نمایش است.
ناشناخته. به نوشتۀ استاد مدرس رضوی، احوال و آثار: 626 به روزگار تهماسب یكم (984-930ق) نگاشته شده و در 1947م در قاهره بكوشش ایوانف چاپ شده است. و میافزاید سروده هایی كه در آن از خواجۀ طوسی دانسته شده، سست است و نباید از وی باشد.برای نشانی از نسخۀ در دست: خواجۀ طوسی دارد كه: ای در جوار رحمت تو كون را مكان... و ای هر دو عالم از تو و، تو دور از این و آن. دیگر باید دانست كه غرض از ظهور امام در این اكوان همین به سبب وجود این اكوان است، نه چیز دیگر. و چون شناخت امام ثابت شد، بعد از این شناخت «حجت» شروع مینماید. و آن آنست كه بدانی كه حجت كسی را میگویند كه معنی او و امام از روز ازل یكی باشد. و غرض از ظهور آن در این عالم كمال اهل تربیت باشد (ص 6)... دربارۀ سلمان فارسی میگوید از عایشه پرسیدند كه تاكنون جبراییل را دیده ای، گفت هرگز؟ جز آنكه سلمان را میدیدم كه پابرهنه به اطاق حضرت میرفت و خلوت میکرد و... (ص 8).آغاز (افتاده): ظهور میكند، اما ظهور شكلی... چنانكه عزیزی دارد كه: ظهور معنوی امروز اگر ندارد سود ـ ظهور شكلی فردا چه سود دارد هم. ودیگری میفرماید: ظهور معنوی قایم است دعوت او ـ و از آنچه هست نه افزون شود، نه گردد كم.انجام: در بیان تأویلات است. بدانكه قیامت به مذهب این فرقه ظاهر شدن حقیقت چیزهاست نه ظاهر چیزها، چنانكه ظاهریان گویند... و روح دین كه حقیقت است به روح بسته شده.(1)18، نسخ خوش، پایانی سدۀ 10ق (ص 2-38)، (عكس).شمث 130882اصل نسخه: نزد زندهیاد استاد محمد تقی مدرس رضوی بوده. فیلم آن دانشگاه، ش 2835. (فیلمها، 735/1).
خرید فایل اسکن
کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما
کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور
کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد
زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:
قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید
فشردن دکمه ثبت نام به معنی پذیرفتن کلیه قوانین و مقررات تارنما می باشد
کد تایید را وارد نمایید