در حال حاضر تنها صفحات ابتدا و انتهای نسخه قابل نمایش است.
از ابوریحان بیرونی (362-440ق/3-972--9-1048م)،به آنچنانكه در پایانۀ نسخه آمده است. در 9 «مقاله» و همینجا آمده است، نسخههایی از آن در 10 و 14 مقاله روایت شده است:المقالة الاولی، سأل سائل عن السبب فی وضع النوامیس، المقالة الثانیة، فی هذه المقالة ان فی الانسان اشیاء طبیعیة هی اسباب لاخلاقة و افعالة، المقالة الثالثة، ابتداً نبین اَن وضع النوامیس و دروسها و تجدیدها لیس هوشیئاً ممداً فی هذا الزمان...، المقالة الخامسة، نبین فی هذه المقالة ان اولی ما ینبغی به امر النفس اذ هی اشرف الاشیاء هی رتبة الالهیة، المقالة السادسة، قد عزم فی هذه المقالة علی ان یتبین ان المدینة الفاضلة هی التی یكون رؤساها و ریاستها مرتباً ترتیبا حسنا... المقالة التاسعة، الی هذا المنهج تكلم فی اصول النوامیس و ما یجب علی صاحب الناموس.آغاز: بسمله. لما كان الشیئ الذی به یفضل الانسان علی سایرالحیوان هو القوة التی بها یمیز بین الاسباب والامور التی.انجام: و قد اختلف فی عدد مقالات هذا الكتاب، فزعم بعضهم انها عشرة و بعضهم زعم انها اربع عشر، و لم یقع الینا منها سوی المقالات التی تكلمنا فیها. و هذا آخر كتاب النوامیس العظیمالكبیر الالهی افلاطن علیه افضلالسلام تلخیصالشیخ المعلم الثانی ابی نصر محمد بن محمد بن طرخان قدس الله روحه... . منابع دیگر: فیلمها، 556/1؛ دبا، 387/13 بیرونی؛ ذریعه، 351/24 «النوامیس»؛ اعلام، 915/1؛ پیشگفتار چاپ، فهرست کتابهای رازی.(1)338، نسخ كهن، بی تاریخ، (گ 5-18) (ابن غلام، 692 ق)، (عكس). شمث 317484اصل نسخه: لیدن ش 133 و فیلم آن دانشگاه ش 598 و عكس آن نیز همانجا ش2583 (پیشگفتار چاپ فهرست كتابهای رازی از مهدی محقق).
خرید فایل اسکن
کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما
کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور
کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد
زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:
قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید
فشردن دکمه ثبت نام به معنی پذیرفتن کلیه قوانین و مقررات تارنما می باشد
کد تایید را وارد نمایید