در حال حاضر تنها صفحات ابتدا و انتهای نسخه قابل نمایش است.
از علامۀ حلی، جمالالدین ابومنصور حسن بن یوسف (د 726ق/1326م). متنی ست کوتاه و فشرده در اصول فقه، در 12 «فصل» و هر فصل در چند «مبحث»: الفصل الاول فی اللغات، در شش مبحث. المبحث الاول فی الاحکام الکلیة ... الفصل الثانی عشر فی الاجتهاد و توابعه، در نه مبحث: المبحث الاول فی الاجتهاد، المبحث التاسع فی الاستصحاب.از متون شیعی ست با شرحها و حاشیهها. دست کم سه بار چاپ شده است.آغاز: الحمدلله المتفرد بالازلیة و الدوام. المتوحد بالجلال و الاکرام المتفضل بسوابغ الانعام... اما بعد، فهذا کتاب مبادی الوصول الی علم الاصول. قد اشتمل من علم اصول الفقیه علی ما لابدمنه.انجام: لان العلم او الظن بالبقاء لابد له من دلیل و لیکن هذا آخر ما نذکره فی هذه المعونة (المقدمة). والحمدلله تعالی علی بلوغ ما قصدناه و حصول ما اردناه و الصلاة و السلام علی اشرف الانبیاء محمد...منابع دیگر: ذریعه، 43/193 «مبادی الوصول...»، همانجا، 52/14-54: برای شرحهای آن، همانجا، 190/6: برای حاشیهای بر آن؛ اعلام، 1487/2: علامۀ حلی؛ طبقات، 2/8: حسن؛ مشار، عربی، 780: که نشانی 2 چاپ آن را داده؛ مرعشی، 1/ 19.1913، تحریر پخته، اسماعیل بن مرتضی الموتی، 24 محرم 975 در شهر قزوین، آغاز برابر. انجامۀ نویسنده: قد وقع الاتمام فی رابع و عشرین من شهر محرم الحرام سنة 975 فی بلدة قزوین علی ید العبد المحتاج الی الله الغنی اسماعیل بن مرتضی الموتی. تم.دستم به زیر خاک چه خواهد شدن تباهباری به یادگار بماند خط سیاههر که خواند دعا طمع دارمزانکه من بندۀ گنهکارمبا نشان مهر گرد درشت تاجدار «هو الواقف. وقف کتابخانۀ مرحوم آقای حاج محمدخان اعلی الله مقامه» (ص 1، 22).64 ص، 13 س، 12×19، 21×30 سم . شمث 252138
خرید فایل اسکن
کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما
کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور
کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد
زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:
قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید
فشردن دکمه ثبت نام به معنی پذیرفتن کلیه قوانین و مقررات تارنما می باشد
کد تایید را وارد نمایید