در حال حاضر تنها صفحات ابتدا و انتهای نسخه قابل نمایش است.
گویا از سید کاظم رشتی بن محمد قاسم (د 1259ق/1843م). نام رساله و نام نگارنده در دیباچه و انجامه نیامده است. در نمایۀ مجموعه و برفراز نسخه «جواب مسایل میرزا شفیع مازندارانی» آمد ولی چنین مطلبی در متن نیامده است. بهر روی جز «اصول الفقه» سید رشتی (مرعشی 6/ 98) میباشد.آغاز: حمدله. اما بعد، فاعلم هداک الله انک اذ اردت تعرف شیا لمعرفة الحقیقة تنظر فیه الاقوال المختلفة و الاراء المتباینة، فان تباین الاقوال، دلیل عدم ظهور حقیقة الحال لایق، قد یکون ذلک.انجام: الی صاحب الشرع (ع) فلیس اذن مطلقاً .فتبین مما ذکرنا ان العقل فی الامور الخلاقیة لو لم یکن له مستند. لمیصح التعویل علیه.منابع دیگر: فهرست کتب مشایخ،319 ش 223 «فایده»، همانجا، ش، 23؛ اعلام، 1884/3؛ مشار، مؤلفین، 37/5.(32)2100، نسخ پخته (محمدعلی اصفهانی، 1273ق) (ص396-402). در مجموعه رساله از رشتی. شمث 252325
خرید فایل اسکن
کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما
کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور
کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد
زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:
قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید
فشردن دکمه ثبت نام به معنی پذیرفتن کلیه قوانین و مقررات تارنما می باشد
کد تایید را وارد نمایید