کشف المراد مشاهده نسخه

در حال حاضر تنها صفحات ابتدا و انتهای نسخه قابل نمایش است.

از احمد بن علی رضای لاریجانی، در دیباچه می‌گوید در 1314 ق/6-1897م در خانه آقا سید اسماعیل صراف مجلس خامس آل عبا برقرار بود، که یکی از عالمان گروه شیخیان وارد و چای می‌نوشد و حضرت حجة‌الاسلام (شیخ محمدتقی) امر به تطیر فنجان ایشان می‌دهد. سبب آن پرسیده می‌شود. پاسخ شنیده می‌شود که شما قایل به رکن رابع هستید. بدنبال این برخورد قرار بر این می‌شود که نشست گفتگویی برپا شود. و دو تن تندیس سخنان را بنویسند. نگارنده (میرزا احمد) و میزان اسدالله که هر دوتندنویس بوده، به این کار همت گمارند، و پس از هر نشست این دو تن نشسته تحریرهای خود را با یکدیگر سنجیده این کتاب را ساخته «کشف المراد» نامیده‌اند.
با سربندهای «مجلس اول، مجلس ثانی...» تا مجلس 12. و سربند‌های کوچکتر «سؤال» و «جواب». از  رهگذر شناخت تنش‌های عقیدتی در آستانۀ جنبش مشروطیت، و بررسی «رکن رابع» ارزشمند است.
آغاز:   حمدله. صلاة  و بعد، چنین گوید حقیر فانی احمد بن علی‌رضای لاریجانی که در این سال که سنۀ هزار سه صد و چهارده ق است، روزی در منزل... آقا سید اسماعیل صزاف مجلسی برای...
انجام:   حدیثی است که بر خلاف فتوا داده‌ام وارد شده لا غیر. والسلام 
2027،..نستعلیق تحریری، عربی نسخ روزگار  نگارش (1314 ق)، سربند‌ها و تصحیح‌ها و افتادگی‌ها در کنارۀ رویه‌ها، رکاب زیر برگ‌های پ. با نشان مهر همیشگی بیضی «وقف کتابخانۀ مرحوم آقای حاج عبدالرضا خان ابراهیمی اعلا الله مقامه» (ص 52).
189 ص، 19 س،14- 14/5× 20/5، 21× 30 سم‍ ، فتو.    شمث‍ 251760
 

خرید فایل اسکن

اشتراک گذاری:

مشخصات

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: