صلات و طهارت مشاهده نسخه

در حال حاضر تنها صفحات ابتدا و انتهای نسخه قابل نمایش است.

از حسن (نه حسین) بن علی مشهور به گوهر قراچه‌داغی (د پس از 1261ق) (نک‍ : مخازن جواهر اسرار التنزیل). پیش از 1259ق/1843م که می‌گوید از من خواهش شد تا فتاوی سیدکاظم رشتی «اطال الله بقائه» در مسایل طهارت و صلات را به فارسی برگردانم (نک‍ : «فقه الصلاة» از سید رشتی) و من آن را در 1 «مقدمه» و 3 «باب» و 1 «خاتمه» ساختم. و «فصل»ها.
در «ذریعه 192/15» از «رسالة فی الطهارة و الصلاة و الصوم» سید رشتی نام برده شده که می‌تواند متن کار «گوهری» باشد.
و نیز در «ذریعه 99/15» از «رسالة فی الصوم» «گوهری» یاد شده است و در «طبقات 341/13» از «رسالة فی الصلاة و الصوم» او به گونۀ دو کار جداگانه یاد شده و در هیچیک از آن‌ها اشاره‌ای به اینکه ترجمۀ کار سید رشتی یاد نشده. پس می‌تواند این کار دیگری از «گوهر»ی باشد.
آغاز:   حمدله. صلات. اما بعد، چنین گوید بندۀ افقر بن علی حسن الشهیر بگوهر، که بعضی از مخادیم گرام و اجلاء ذوالاحترام از داعی خواهش نمودند که رسالۀ مختصر مشتمل بر فتاوی جناب... سید کاظم رشتی اطال‌الله بقائه.
انجام:   در قیامت در حق هفتاد نفر از اهل خانه و همسایگان و آشنایان. و الحمدلله رب‌العالمین و الصلاة والسلام علی خیر خلقه محمد و آله الطیبین الطاهرین المعصومین.
منابع دیگر:   اعلام، 605/1: حسن گوهر (گوهری)؛ طبقات، 341/13؛ مرعشی، 349/12 «الصلاة» از سیدرشتی، 350 «الصوم» از همان رشتی (2 گفتار از یکدیگر).
(4)1999،   نستعلیق تحریری، پیش از 1259ق (ص 178-246)، آغاز و انجام برابر نمونه.     شمث‍ 252224

 

خرید فایل اسکن

اشتراک گذاری:

مشخصات

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: