شرح کتاب فی الفقه

شرح کتاب فی الفقه مشاهده نسخه

در حال حاضر تنها صفحات ابتدا و انتهای نسخه قابل نمایش است.

متن و گزارش ناشناخته. در ص. ع. نام «شرح صغیر» دیده می‌شود. در «ذریعه 390/13» از «شرح الصغیر علی المختصر النافع» یاد شده است که نام ویژۀ آن «حدیثةالمؤمنین» (همانجا 389/6) است. این گزارش از میر سید علی طباطبایی، و شرح کوتاه اوست در برابر «ریاض المسایل» او، که هر دو گزارشی‌اند بر «مختصر النافع» محقق حلی.
نسخه شرح «کتاب الطهارة» و «کتاب التجارة» است. و در پایان می‌گوید «تمت المجلد الاول».
برای نشانی از نسخۀ در دست:
[کتاب الطهارة]، حمدله. و صلی الله علی خیر خلقه محمد و آله الطاهرین. «کتاب الطهارة» و ارکانه اربعة الاولی «فی المیاه و النظر فیه فی المطلق و المضاف و الاستار اما المطلق» و هو ما یستحق اطلاق الاسم من غیر اضافة (ص 2).
[کتاب التجارة]، «حمدله. و صلی الله علی خیر خلقه محمد و آله الطاهرین». کتاب التجارة و هی لغة الکسب و شرعاً عقد المعاوضة بقصد الاکتساب عند التملک علی ما ذکره جماعة و المرادبها هنا الاعم منه و من الخالی من القصد کالمعاوضة للقوت و الاذخار. «و فیه فصول الاول فیما یکتسب به» (ص 1841).
1867،   نستعلیق تحریری، بی‌نام و بی‌تاریخ، سدۀ 13ق، با یادداشت 1233ق. از کتاب طهارت آغاز می‌شود. انجام: خلافاً للحلی فخص الحکیم فیها ایضاً و ها لا سیما الثانی ضعیفان جد. والحمدلله تعالی تمت المجلد الاول.
با یادداشت «مما وهبنی ابی ادام‌الله عمره» در 1233 و نشان مهر بیضی «عبده الراجی محمدباقر الحسینی» (ص 1). و دیگر یادداشت‌ها در رویۀ 1 و 761.
761 ص، 14 س، 8/5×15، 21×30 سم‍ ، فتو.     شمث‍ 252092

 

خرید فایل اسکن

اشتراک گذاری:

مشخصات

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: