شرح الشرایع؛ شرح شرایع الاسلام

شرح الشرایع؛ شرح شرایع الاسلام مشاهده نسخه

در حال حاضر تنها صفحات ابتدا و انتهای نسخه قابل نمایش است.

متن از محقق‌حلی، ابوالقاسم نجم‌الدین جعفر بن حسین (د 676ق) (هف‍‌ )، از متون درسی در فقه شیعی، با شرح‌ها و حاشیه‌های بسیار.
شرح از ناشناس، آغاز افتاده. برای نشانی: کتاب الصلاة. والعلم بها یستدعی بیان اربعة ارکان. الاول فی المقدمات و هی سبع. الاولی فی اعداد الصلاة. و المفروض منها تسعة: صلاة الیوم و اللیلة و الجمعة و العیدین و الکسوف و الزلة و الآیات و الطواف و الاموات و ما یلتزمه الانسان بنذر و شبهه و ما عدا ذالک مسنون. و صلاة الیوم و اللیلة.
منابع دیگر:   ذریعه، 47/13 «شرایع الاسلام فی مسایل الحلال والحرام»، همانجا، 315-332: برای شرح‌های آن؛ اعلام، 1994/3: محقق حلی.
1515،   نسخ ثلث‌آمیز خوش، عبدالسمیع حلی، ع 1064/2ق. آغاز افتاده: لم‌یعتد بالطعام و فی الماء (23 سطر بعد). الرکن الثانی فی الطهارة المائیة و هی وضوء و غسل و فی الضوء فصول. الاولی فی الاحداث... انجام آسیب‌دیده: و ان یجعلنا من خلصاء شیعتهم الداخلین فی شفا... والحمدلله رب‌العالمین... و فرغ من تنمیقه لنفسه اقل عبدالسمیع.
با حاشیه‌های بسیار به چند خامه در کناره‌ها، نود و نه نام خدا در برگ آستری پایان، همین‌جا یادداشت به مکتب آمدن نور چشمی در 12 ذیحجۀ 1073ق، و یادداشت شروع به درس «تصرف زنجانی» نورچشمی در شعبان 1082. از صفحۀ 682 آسیب‌دیدگی دارد.
695 ص، 18 س، 12×17، 21×30 سم‍ ، فتو.     شمث‍ 251720

 

خرید فایل اسکن

اشتراک گذاری:

مشخصات

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: