در حال حاضر تنها صفحات ابتدا و انتهای نسخه قابل نمایش است.
از همان شیخ احمد احسایی (1242ق/1826م). در پاسخ فتحعلی شاه قاجار (1211-1250ق)، دربارۀ مسایلی که نمایۀ آنها در 5 بند در فهرست کتب مشایخ آمده است. نخستین آنها دربارۀ مرگ و جدا شدن روان از تن، و اینکه آیا رفتن به بهشت با تن مثالی ست یا تن همین جهانی و دو پرسش از آنها دربارۀ زن و مرد در بهشت است: کیفیت نکاح در آنجا؟ شمار زنان عقدی در آنجا. در پایانه تاریخ انجام اوایل رمضان 1223ق آمده است.در «جوامع الکلم»، تبریز، 1273ق چاپ شده است.آغاز: حمدله. صلاة. اما بعد، فیقول العبد المسکین احمد بن زینالدین الاحسائی ان حضرت الجناب العالی الشأن الوثیق... فخرالملوک فی الریاسة... فتح علی شاه... قد القی الی داعیه الفقیر المقر بالتصویر (القصور).انجام: انتهی الجواب لخدمت الحضرة المحترمة... و رحم ببقائه علی یدالداعی للحضرت السلطانیة بالدوام و اقل الانام العبد المسکین احمد بن زینالدین ابراهیم الاحسایی فی اوایل شهر رمضان المبارک ثلاث و عشرین بعد المأتین من الهجرة...منابع دیگر: فهرست کتب مشایخ، 240 «رسالۀ خاقانیة»؛ مشار، عربی، 259 «جامع الکلم» (92 رساله + 12 قصیده از او).(2)1827، نسخ پخته (محسن بن محمدرضا، 18 رجب 1234ق) (ص 364-379)، آغاز و انجام برابر نمونه. انجامۀ نویسنده: والحمدلله ربالعالمین. شمث 252052(3)1727، نسخ پخته، 1235ق (ص 34-73)، آغاز و انجام برابر نمونه، انجامۀ نویسنده: قد تم سنة 1235. شمث 2519521729، نستعلیق و نسخ تحریری، بیتاریخ، با تاریخ 1243 در مجموعه، و این نیز از همان روزگاران، آغاز و انجام برابر. انجامۀ نویسنده: و الحمدلله ربالعالمین. شمث 251954(4)1993، نستعلیق ریز شکسته و تحریرآمیز، 1245ق (ص 113-142)، آغاز و انجام برابر نمونه. شمث 252218(4)1740، نستعلیق شکستهآمیز، ابن محمد الرضوی زینالعابدین، 1255ق (ص 112-142)، آغاز برابر، انجام: برابر نمونه، انجامۀ نویسنده: ابن محمد الرضوی زینالعابدین، 1255ق، سپس یادداشتهایی.شمث 251965(1)2002، نسخ خوش، بینام، سدۀ 13ق (ص 2-29)، آغاز و انجام برابر نمونه. شمث 252227
خرید فایل اسکن
کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما
کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور
کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد
زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:
قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید
فشردن دکمه ثبت نام به معنی پذیرفتن کلیه قوانین و مقررات تارنما می باشد
کد تایید را وارد نمایید