حدایق الاصول مشاهده نسخه

در حال حاضر تنها صفحات ابتدا و انتهای نسخه قابل نمایش است.

از محمدالشریف الحسینی، که نام او در دیباچه و انجامه آمده است، که بایستی همان اصفهانی داماد حاج محمدکریم خان و نوۀ میرزا محمدابراهیم کرباسی باشد، که در همینجا تاریخ به پایان رساندن را 4 ج 1276/1ق می‌آورد. نام کتاب در کنارۀ دیباچه افزوده شده است. شگفتا کتابی به همین نام و همین سرآغاز از حاج کریم خان قاجار (د 1288ق/1871م) یاد شده است (ذریعه 281/6)، گویا این لغزش از آنجا پیش آمده که محمدشریف حسینی نگارندۀ «حدایق الاصول» در واپسین «فصل» برای تیمن و تبرک رسالۀ «جامع الکلم» کرمانی را آورده است و در اینجا کرمانی بگونۀ نگارندۀ جامع‌الکلم (نه حدایق الاصول) آورده شده است. 
در 1 «مفتاح» و چند «حدیقه» و 1 «خاتمه»، در اصول عقاید: مفتاح فیما یلزم تقدیمه قبل الابان فی المقصود. در چند «فصل». فصل یکم: اعلم ان الامور امران، ضروری و نظری... الحدیقه (الاول): مما جمع المسلمون علیه ان الله کامل لانقص فیه. 
آغاز:   الحمدلله الذی هدانی للاسلام و اکرمنی بالایمان و عرفنی الحق الذی عنه یؤفکون و النباء العظیم... و بعد، یقول الفقیر الفانی المسکین ... محمد الشریف الحسینی، علی جدی و جده و ابیه... کل الصلواة.
انجام:   ما توارد اللیل و النهار و قد تم علی یدی الداثرة، لیلة (4 ج 1276/1ق) فی محروسة کرمان لازالت مقرونة بالامن و الامان، حامداً مصلیاً مستغفراً تائباً آثباً. تمت. 
(1)1805،   نسخ تحریری و سپس نستعلیق تحریری، گویا نگارنده، 4 ج 1276/1ق (ص 2-373)، آغاز و انجام برابر. 
در رویۀ 2 یادداشتی ست بلند دربارۀ آفرینش. 
17 س، 15×18/5، 21×30 سم‍ ، فتو.     شمث‍ 252030

خرید فایل اسکن

اشتراک گذاری:

مشخصات

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: