در حال حاضر تنها صفحات ابتدا و انتهای نسخه قابل نمایش است.
از شیخ احسایی، احمد بن زینالدین (1166-1242ق/1753-1826م). در پاسخ پرسشهای شیخ محمد بن شیخ عبدالعلی بن عبدالجبار قطیفی، شمار پرسشها گویا 9 باشد و جز آن دو باشد که در «فهرست کتب مشایخ» (ص 233-282) آمده است: 1. چیست معنی «العلم نقطة کثرها الجاهلون»، 2. چگونه میتوان جمع کرد میان اینکه سال 365 روز است و آفرینش جهان در شش روز... 9. دربارۀ مدت زمان برای «فقدان» همسر برای آزادی زن. در پایان تاریخ به انجام رسیدن سلخ عاشورا (محرم) 1212ق آمده است. در فهرست کتب مشایخ 233 و 282 دو گفتار در پاسخ همین محمد بن عبدعلی آمده است که این هیچیک از آنها نیست. آغاز: حمدله. صلاة. اما بعد، فیقول العبد المسکین احمد بن زینالدین الاحسائی. قد ارسل الی الشیخ محمد بن الشیخ عبدعلی بن عبدالجبار آمنه الله من الخطاء... ارسل الی بمسائل عرضت له فی حال بلبال و تشویش. انجام: و تخر الجبال هداً. لا اله الا الله الملک الحق المبین، و الحمدلله ربالعالمین و صلیالله علی محمد و آله الطاهرین. و کتب مؤلفه العبد المسکین احمد بن زینالدین فی سلخ عاشورا 1214 اربع عشرة بعد المأتین و الالف من الهجرة... (3)2109، نستعلیق تحریری پخته، بینام، 29 شوال 1222ق (ص 33-50)، آغاز و انجام برابر نمونه. انجامۀ نویسنده: و فرغ من تنمیقه مسودة فی 29 شهر شوال... شمث 252334(18)1826، نسخ تحریرآمیز پخته، بینام، پیرامون 1238ق که تاریخ دیگر گفتارهای مجموعه است (ص 264- 278). آغاز برابر، انجام: فی المحسوس یقابلون الروح فتنعکس صورتهم علی الرای فینصرع و اما الترابیون فانهم یلبسون الشخص و یضربونه برائهم و هؤلاء اضعف قوة، 12. شمث 252051
خرید فایل اسکن
کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما
کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور
کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد
زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:
قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید
فشردن دکمه ثبت نام به معنی پذیرفتن کلیه قوانین و مقررات تارنما می باشد
کد تایید را وارد نمایید