در حال حاضر تنها صفحات ابتدا و انتهای نسخه قابل نمایش است.
از شیخ احمد احسایی (1166-1241ق/1753-1826م)، در پاسخ پرسشهای شیخ محمد بن علی آل عبدالجبار قطیفی، آغاز میشود با پرسشی دربارۀ «العلم نقطة کثرها الجاهلون» پرسش دوم دربارۀ هنگام تکلیف است و شناخت پروردگار ... و مانند دیگر پاسخهای احسایی به اینگونه پرسشها که از وی میشده، با سربندهای «قال، قال سلمهالله» و «اقول» بخشبندی شده است. نسخهها با یکدیگر جدایی دارند. بسیار نزدیک با آنچه در فهرست مشایخ ص 281 به نمایۀ 10 پرسش نشان داده شده، و گفته شده که در «جوامع الکلم»، تبریز، 1276ق، چاپ شده است. از همین قطیفی ست «الرد علی الصوفیة و خرافاتهم» (ذریعه 10/209). در انجامۀ گفتارش (7)1565 تاریخ انجام، سلخ عاشورا 1314ق آمده است. آغاز: حمدله. صلاة. اما بعد، فیقول العبد المسکین... الاحسایی، قد ارسل الی الشیخ الممجد الشیخ محمد بن الشیخ علی بن عبدالجبار... بمسائل عرضتله فی حال... انجام: تنشق الارض و تخر الجبال. هذا لا اله الا الله الملک الحق المبین... و کتب مؤلفه العبد المسکین احمد... سلخ عاشورا سنة 1214ق، اربع عشرة بعد المأتین بعد الالف... منابع دیگر: اعلام، 3/2130: قطیفی؛ فهرست کتب مشایخ، 281 ش 121. (7)1565، نسخ پخته، بینام و بیتاریخ، با تاریخ 1239-1240ق، به همین خامه در مجموعه، آغاز و انجام برابر (ص 263-276)، نام پرسش کننده محمد بن عبدعلی بن عبدالجبار آمده است. شمث 251770(5)1729، نسخ تحریری، بینام و بیتاریخ، با تاریخ 1243ق. در مجموعه (ص 151-186). آغاز برابر، پرسشهایی افزون از آنچه در نمایۀ 10 بندی آن در فهرست مشایخ آمده دارد. واپسین پرسش دربارۀ «قاب قوسین اوادنی» است. شمث 251954
خرید فایل اسکن
کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما
کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور
کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد
زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:
قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید
فشردن دکمه ثبت نام به معنی پذیرفتن کلیه قوانین و مقررات تارنما می باشد
کد تایید را وارد نمایید