الایمان و الکفر فی اللوح المحفوظ؛ اللوح المحفوظ و الکفر و الایمان

الایمان و الکفر فی اللوح المحفوظ؛ اللوح المحفوظ و الکفر و الایمان مشاهده نسخه

در حال حاضر تنها صفحات ابتدا و انتهای نسخه قابل نمایش است.

از شیخ احمد احسایی (1166-1242ق/...-1826م). در برابر پرسش کسی که نامش در پیشگفتار کوتاه نیامده، و در فهرست کتب مشایخ نام او سید ابوالحسن گیلانی آمده است. دربارۀ اینکه اگر ایمان و کفر در لوح محفوظ ثبت است، پس چرا باید کافر را تکلیف کنند، با اینکه از پیش سرنوشت او روشن است. 
تاریخ نگارش در انجامۀ نگارنده 8 ج 2/1223ق آمده است. 
آغاز:   حمدله. صلاة. و بعد، فیقول العبد المسکین احمد بن زین‌الدین الاحسایی، انه قد ارسل الی مسألة و هو من غوامض الاسرار، و لکن یجب علی قبل الشروع. 
منابع دیگر:   فهرست کتب مشایخ، 220 «رساله»؛ ذریعه، 2/515؛ اعلام، 1/64؛ طبقات، 13/88؛ مشار، مؤلفین، 1/345 برای کارهای چاپیش. 
(4)1732،   نسخ خوش (عباس بن حاجی علی‌محمد)، پنجشنبه، محرم 1265ق. آغاز برابر، انجام: فاذا اطلق الف سنة من ادبه ما ذکرنا. و الحمدلله رب العالمین... و کتب احمد بن زین‌الدین فی الثامن من جمادی‌الثانیة سنة الثالث و العشرین من بعد المأتین و الالف... و الحمدلله رب العالمین.     شمث‍ 251957
 
 

خرید فایل اسکن

اشتراک گذاری:

مشخصات

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: