كنز المقاصد فی حصول الحوایج؛ بحر الغرایب لحصول الطالب المطالب

كنز المقاصد فی حصول الحوایج؛ بحر الغرایب لحصول الطالب المطالب مشاهده نسخه

در حال حاضر تنها صفحات ابتدا و انتهای نسخه قابل نمایش است.

از محمد بن شیخ محمد هروی، كه نام كامل وی در منابع به چندگونه آمده است و بی‌گمان همان نگارندۀ «تحفة الغرایب» (خ 1/49) می‌باشد. نام كتاب در دیباچه بگونۀ یكم «كنزالمقاصد...» آمده است. از دیباچۀ نسخه، روزگار او به دست نیامد، ولی از بسیار كسان یاد می‌كند، از آن میان: شیخ شهاب‌الدین محمد هروی، شیخ عبدالمجید مغربی مشهور به تبریزی، سراج الملة و الدین محمد سكاكی (نک‍ : تسخیرات، هف‍‌ ) و شرف‌الدین علی یزدی (د 830 یا 858ق). وردها، دعا، و طلسمها و اعداد است. بسیار نزدیك به «تحفةالغرایب» پیشگفته. و شاید تحریری از آن باشد. با این همه در دیباچه از «جواهر القرآن» نامی نبرده است. در 12 «باب»: باب 1. در كشف قلوب و قبور و صفای باطن، 2. در طلب جاه و مناصب عالی، 3. در گشایش كارها و پیروزی بر دشمن، 4. دفع بیماری و درمان آنها، 5. دفع سحر و ام الصبیان و صرع و چشم زخم، 10. تسخیر ارواح، 11. محبت و الفت و ازدواج، 12. اوراد متفرقه به هر نیت و نیاز. 
چاپ شده است. 
آغاز:   حمد و ستایش و صنوف سپاس بی‌آلایش مالك الملكی را كه خواص كل اشیاء در آیات بینات... این بندۀ بی‌بضاعت و دوستار اهل سعادت و ریاضت محمد بن شیخ محمد الهروی... و این نسخۀ شریفه را كنزالمقاصد فی حصول الحوایج نام نهاده شد. 
منابع دیگر:   استوری 2/279 «بحرالغرایب» از همو؛ برگل 1/405 «تحفةالغرایب» او و منابعی برای نام و نسبت نگارنده؛ ذریعه 3/456 «تحفةالغرایب»، همانجا 26/211 «تعبیرالرؤیا» از همو؛ مشار، مؤلفین 5/723 نام دو كار چاپی او؛ مشار 1/692 «بحرالغرایب لحصول الطالب» (5 چاپ). 

 

خرید فایل اسکن

اشتراک گذاری:

مشخصات

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: