روضات الجنات فی اصول الاعتقادات

روضات الجنات فی اصول الاعتقادات مشاهده نسخه

در حال حاضر تنها صفحات ابتدا و انتهای نسخه قابل نمایش است.

شاید از حسن کافی آق حصاری (951-1025ق/1544-1616م) که کتابی بدین نام و در این زمینه از وی یاد شده است، که در 1014ق/1605م به انجام رسانده است. در دیباچۀ نسخۀ در دست، نگارنده از خود نام نبرده و می‌گوید آن را از: فقه اکبر ابوحنیفه، عقاید نسفی، عقاید سنوسی و عقاید سیوطی برگرفته، به نام «روضات الجنات فی اصول الاعتقادات»، در هشت «روضه» نگاشته است: 1. فی حقیقة الایمان، 2. الایمان بالله، 3. الایمان بالملائکة، 4. الایمان بکتبه، 5. الایمان برسله، 6. الایمان بالیوم الآخرة، 7. الایمان بالبعث، 8. الایمان بالقدر. 
آغاز:   بسمله. الحمد لله الذی هدانا للعلم و الایمان و نهانا عن الکفر و العصیان... فلما کان الایمان اول ما یجب علی الانسان و آخر ما یطلب عند نزع الارواح... . 
انجام:   و بالله العصمة و التوفیق و بیده ازمة التحقیق، و الحمدلله علی الاختتام و التتمة و الصلاة علی رسوله محمدهادی الامة و کاشف الغمة و علی آله و صحبه کبار الرحمة و خیار الامة. تمت. 
منابع دیگر:   دائرةالمعارف 1/1487 آق حصاری و کارهایش، از آن میان همین؛ بغدادی، ایضاح 1/586 «روضات...»؛ دانشنامۀ ایران و اسلام 1/120 «آق حصار»، همانجا 122 حسن آق حصاری و کارهایش، از آن میان «روضات...» او. 

 

خرید فایل اسکن

اشتراک گذاری:

مشخصات

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: