علی جنتی: صاحبان فکر می‌توانند آزادانه نظر خود را مطرح کنند

1394/12/16 ۰۷:۵۲

علی جنتی: صاحبان فکر می‌توانند آزادانه نظر خود را مطرح کنند

آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، محمدرضا جوادی یگانه رئیس پژوهشگاه فرهنگ،هنر و ارتباطات، حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از پژوهشگران و استادان دانشگاه روز شنبه در پژوهشگاه فرهنگ،هنر و ارتباطات برگزار شد.

 

 

آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، محمدرضا جوادی یگانه رئیس پژوهشگاه فرهنگ،هنر و ارتباطات، حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزیر  فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از پژوهشگران و استادان دانشگاه روز شنبه در پژوهشگاه فرهنگ،هنر و ارتباطات برگزار شد.
علی جنتی با تأکید بر لزوم انتشار نتایج این تحقیقات و پژوهش‌ها برای استفاده تعداد بیشتری از کاربران، گفت: ما از آغاز سال ۹۴ و تا پایان این سال در شورای فرهنگ عمومی مقوله تحکیم خانواده را در دستور کار جلسات این شورا قرار دادیم و خوشبختانه بیشتر کسانی که در این حوزه در نقاط مختلف کشور، پژوهش‌ها و مطالعاتی انجام داده‌اند، در جلسات شورا شرکت می‌کردند و نظراتشان را ارائه می‌دادند که امیدواریم جمع‌بندی این بحث‌ها و تبادل‌نظرها در قالب یک کتاب منتشر شود. جنتی اضافه کرد: در این دوره ما سعی کردیم از خرده‌گیری‌هایی که در گذشته نسبت به ابراز نظر و بیان افکار در قالب مطبوعات و کتاب‌ها صورت می‌گرفت، خودداری کنیم و به جز در مواردی که ممنوعیت‌های قانونی اجازه نمی‌دهد، هر کسی که صاحب فکر است، می‌تواند آزادانه نظر و ایده خود را مطرح کند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  همچنین در حاشیه این مراسم، به تنگناها، مشکلات مالی و موضوع اقتصاد مقاومتی در سال 94 اشاره کرد و گفت: امسال نتوانستیم با توجه به مسائل فوق آن چنان که باید برای هنرمندان کاری انجام دهیم اما با توجه به قرار گرفتن در پسا برجام در اعتبارات در نظر گرفته شده سال 95 فضای بهتری برای اهالی فرهنگ و هنر و رسانه ایجاد خواهد شد. جنتی گفت: با توجه به مشکلات مالی گذشته این صندوق که شامل بدهی‌های قبلی به سازمان تأمین اجتماعی است؛ امسال نتوانستیم فرد جدیدی را به صندوق اضافه نماییم اما با برنامه ریزی‌های انجام شده و اعتبارات در نظر گرفته شده در تلاش هستیم سال آینده با پرداخت مطالبات تأمین اجتماعی اعضای جدید به این صندوق اضافه نماییم. وی یادآور شد: بر این باوریم صندوق باید به جایی برسد که اهالی فرهنگ و هنر بدون بیمه وجود نداشته باشند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این مصاحبه در پاسخ به خبرنگاری که سؤال کرد چه عیدی برای اهالی فرهنگ و هنر در نظر گرفته اید با شوخی گفت: ابتدا باید ببینیم آنها چه عیدی برای ما در نظر گرفته‌اند؟
جنتی گفت: امسال سال سختی برای وزارت فرهنگ و  ارشاد اسلامی و اهالی فرهنگ و هنر بود به نوعی که تنگناهای مالی دستمان را بسته بود و آنچنان که باید نتوانستیم کارهایی در خور شأن اهالی فرهنگ و هنر انجام دهیم؛ اما تمام تلاش خودمان را به کار بستیم تا بتوانیم حمایت‌های لازم از فعالیت‌ها و تولیدات حوزه فرهنگ و هنر و رسانه انجام شود.

 

منبع: ایران

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: