پیکرآیت‌الله مهدوی‌کنی تشییع و به خاک سپرده شد

1393/8/3 ۰۸:۳۵

پیکرآیت‌الله مهدوی‌کنی تشییع و به خاک سپرده شد

پایگاه اطلاع‌رسانی مقام‌معظم‌رهبری: حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای، صبح پنجشنبه در مراسم تشییع پیکر عالم مجاهد و پارسا، آیت‌الله مهدوی‌کنی (رضوان‌الله علیه) در دانشگاه تهران حضور یافتند. در این مراسم که با حضور پرشور مردم قدرشناس، روسای قوا و مسوولان لشکری و کشوری و در فضایی آکنده از حزن و اندوه برگزار شد، حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای بر پیکر آن یار صدیق و صمیمی انقلاب، نماز اقامه کردند. به همین مناسبت مجلس یادبودی از سوی مقام‌معظم‌رهبری، امروز شنبه سوم آبان‌ماه از ساعت 15:30 در حسینیه امام‌خمینی(ره) برگزار می‌شود. به گزارش «فارس» در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله مهدوی‌کنی «حسن روحانی»، «علی لاریجانی»، آیت‌الله «آملی لاریجانی» روسای قوای سه‌گانه و آیت‌الله «هاشمی‌رفسنجانی» رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مقام‌معظم‌رهبری را همراهی می‌کردند.

 

پایگاه اطلاع‌رسانی مقام‌معظم‌رهبری: حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای، صبح پنجشنبه در مراسم تشییع پیکر عالم مجاهد و پارسا، آیت‌الله مهدوی‌کنی (رضوان‌الله علیه) در دانشگاه تهران حضور یافتند. در این مراسم که با حضور پرشور مردم قدرشناس، روسای قوا و مسوولان لشکری و کشوری و در فضایی آکنده از حزن و اندوه برگزار شد، حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای بر پیکر آن یار صدیق و صمیمی انقلاب، نماز اقامه کردند. به همین مناسبت مجلس یادبودی از سوی مقام‌معظم‌رهبری، امروز شنبه سوم آبان‌ماه از ساعت 15:30 در حسینیه امام‌خمینی(ره) برگزار می‌شود. به گزارش «فارس» در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله مهدوی‌کنی «حسن روحانی»، «علی لاریجانی»، آیت‌الله «آملی لاریجانی» روسای قوای سه‌گانه و آیت‌الله «هاشمی‌رفسنجانی» رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مقام‌معظم‌رهبری را همراهی می‌کردند. همچنین آیت‌الله «هاشمی شاهرودی»، حجت‌الاسلام «سیدحسن خمینی»، آیت‌الله «احمد جنتی»، حجت‌الاسلام «سیدمحمود علوی» وزیر اطلاعات، آیت‌الله «یزدی»، «محمدباقر قالیباف»، سردار «حسین دهقان» وزیر دفاع، حجت‌الاسلام «علی‌اکبر ناطق‌نوری»، سرلشکر «فیروزآبادی» و «محمود احمدی‌نژاد» از جمله مقامات حاضر در این مراسم بودند. پس از مراسم تشییع پیکر آیت‌الله «مهدوی‌کنی» در دانشگاه تهران، پیکر ایشان در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم‌حسنی(ع) در «شهرری» به خاک سپرده شد.

در همین حال «سیدرضا تقوی» عضو جامعه روحانیت مبارز درباره جایگزین آیت‌الله مهدوی‌کنی در مجلس خبرگان رهبری گفت: «چهره‌هایی مطرح در مجلس خبرگان رهبری حضور دارند و در حال حاضر آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی جلسات را اداره می‌کند. لذا در اولین جلسه، رییس مجلس خبرگان رهبری با رای خبرگان انتخاب خواهد شد.» نخستین جلسه آتی و عادی مجلس خبرگان رهبری، به احتمال زیاد، اسفندماه امسال برگزار خواهد شد. به گزارش «ایسنا» حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سیدابراهیم رییسی» دادستان کل کشور، با اشاره به مسوولیت آیت‌الله مهدوی‌کنی در دانشگاه امام‌صادق(ع)، گفت: «ایشان در دانشگاه امام‌صادق(ع) مسوولیت کادرسازی برای نظام اسلامی را عهده‌دار بودند.» «رسول منتجب‌نیا» قائم‌مقام حزب اعتمادملی نیز با بیان اینکه «آیت‌الله مهدوی‌کنی نمونه اعتدال و انصاف بودند»، گفت: «ایشان باوجود اینکه در راس یک جبهه سیاسی بود همیشه با اعتدال و انصاف صحبت می‌کرد و در عرصه سیاست، آمیزه‌ای از انصاف و اخلاق بودند.» حجت‌الاسلام «علی یونسی» دستیار ارشد رییس‌جمهوری با اشاره به شخصیت آیت‌الله مهدوی‌کنی گفت: «ایشان سیاستمداری بود که حقیقتا اخلاقی بود.» او افزود: «سیاستمدار بودن آیت‌الله مهدوی‌کنی ایشان را از اخلاق‌‌مداربودن و دین‌مداربودن خارج نکرد.» «محمد شریعتمداری» معاون اجرایی رییس‌جمهوری نیز گفت: «تلاش کردیم برنامه‌های هیات دولت در سفر استانی به زنجان به صورت فشرده و در یک روز انجام شود تا رییس‌جمهور بتوانند در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله مهدوی‌کنی شرکت کنند.» او ادامه داد: «آیت‌الله مهدوی‌کنی به آنچه خود درس می‌داد اعتقاد داشت به همین دلیل مردم هم به او اعتقاد داشتند و این حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکرش نشان‌دهنده همین اعتقاد است.» «علاءالدین بروجردی» رییس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس، با بیان اینکه «آیت‌الله مهدوی‌کنی نقش محوری در جریان اصولگرا داشت»، گفت: «اصولگرایان در زمانی که ایشان در صحنه بودند همگی قبولش داشتند چون یک شخصیت جامع‌الاطراف بودند که می‌توانستند به صورت محور قرار بگیرند. البته می‌توان گفت که در این عرصه قدر ایشان دانسته نشد.» او افزود: «متاسفانه قدر نقش محوری آیت‌الله مهدوی‌کنی در زمان خودش را ندانستیم.»

روزنامه شرق

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: