فراخوان وزیر ارشاد برای حضور اصحاب قلم در راهپیمایی روز قدس

1393/4/31 ۱۳:۳۷

فراخوان وزیر ارشاد برای حضور اصحاب قلم در راهپیمایی روز قدس

متن فراخوان «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور ملت شریف ایران و اصحاب فرهنگ، قلم و هنر در راهپیمای روز قدس و محکومیت رژیم اشغالگر قدس به شرح زیر است: « ایران اسلامی در طول سی و شش سال گذشته، با حمایت کامل سیاسی و فرهنگی از نهضت مقاومت فلسطین، همواره مانعی در مسیر افزون‎طلبی‎های رژیم صهیونیستی بوده است. در این بین، اهل فرهنگ و اصحاب هنر کشورمان با خلق آثار ماندگار و اثرگذار در حوزه مقاومت اسلامی و دفاع از ملت فلسطین، نقش و سهمی بی‎بدیل در حمایت از این جریان مقاومت داشته و دارند. امروز حمایت از فلسطین، حتی مرزهای سیاسی و جغرافیایی را نیز در نوردیده و مقاومت فلسطینیان در برابر قساوت‌های بی‌حد و حصر رژیم اشغالگر به نمادی از ستم ناپذیری ملت‎ها تبدیل شده است.

 

متن فراخوان «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور ملت شریف ایران و اصحاب فرهنگ، قلم و هنر در راهپیمای روز قدس و محکومیت رژیم اشغالگر قدس به شرح زیر است:

« ایران اسلامی در طول سی و شش سال گذشته، با حمایت کامل سیاسی و فرهنگی از نهضت مقاومت فلسطین، همواره مانعی در مسیر افزونطلبیهای رژیم صهیونیستی بوده است. در این بین، اهل فرهنگ و اصحاب هنر کشورمان با خلق آثار ماندگار و اثرگذار در حوزه مقاومت اسلامی و دفاع از ملت فلسطین، نقش و سهمی بیبدیل در حمایت از این جریان مقاومت داشته و دارند. امروز حمایت از فلسطین، حتی مرزهای سیاسی و جغرافیایی را نیز در نوردیده و مقاومت فلسطینیان در برابر قساوت‌های بی‌حد و حصر رژیم اشغالگر به نمادی از ستم ناپذیری ملتها تبدیل شده است.

فلسطین، امروز نه تنها گوشهای از جغرافیای جهان اسلام که جلوهگاه پایداری همه ملتهای آزاده جهان است. فلسطین، زخمی دیرین بر پیکر زمین است که هنوز پس از سالها خون تازه از آن میچکد. فلسطین، داغ و دریغ ملتی است که از پس قرنها حیات شکوهمند فرهنگی و آراسته به نماد نورانی مسجدالاقصی به قربانگاه سیاستبازان جهان رفت و از زاد و بوم خویش دور افتاد.

در طول قرن بیستم که قرن مبارزات رهاییبخش است، ملتهای بسیاری علیه استعمار به پا خاستند و به پیروزی دست یافتند، کشورهای هندوستان، چین، الجزایر، کوبا و چندین کشور آفریقایی و آسیایی از آن جملهاند، اما فلسطین همچنان در بند است، ملت فلسطین اکنون سالیان طولانی مقاومت را پشت سر نهاده و تصویری درخشان و ستودنی از ایستادگی ملتی بزرگ و آزادیخواه را ترسیم کرده است.

فلسطینیان در مقاطع گوناگون از تاریخ معاصر و از جمله در حوادث اخیر در غزه، آماج خشنترین و غیرانسانیترین شیوههای سرکوب و ترور قرار گرفتهاند، تصویر رگبار بیامان گلولهها و بمبارانهای سنگین را فراروی خویش دیدهاند و در متن طوفان آتش و خون، فارغ از حمایت مدعیان حقوق بشر تنها ماندهاند.

وجدان بیدار ملتهای جهان اکنون اخبار تلخ غزه را به تشویش باز میخواند، اخباری از جنایت علیه بشریت، نقض اصل منع توسل به زور و نقض حقوق جنگ که حافظه تاریخی جهانیان را تا قرنهای متمادی خواهد آزرد.

کشتار گسترده غیرنظامیان غزه در روزهای اخیر، به آتش کشیدن خانهها، ویران کردن مدرسهها و مساجد و دریدن سینه کودکان نورس، همه و همه حاکی از آن است که بی‌پروایی صهیونیسم در تعرض به حقوق بشر و ارتکاب کشتار همگانی نه تنها از آغازین سالیان غصب فلسطین و فجایع دیر یاسین، صبرا و شتیلا فرو نکاسته است، بلکه با برخورداری از فناوریهای پیچیده تسلیحاتی، دامنهای بس گستردهتر و دلخراشتر یافته است.

از سوی دیگر، اعتراض خودجوش و هر ساله ملتهای آزاده جهان در روز جهانی قدس، حکایت از آن دارد که فطرت آدمی و وجدان بیدار جهان را یارای عبور از این دریای خون نیست؛که با وجود غبار حقکشیها که بر آینه رسانههای جهان نشسته، هیچ دیده بیداری بر حوادث خونبار فلسطین بسته نمانده است.

تأسف‎‎بارتر آنکه با وجود نقض حقوق بنیادین مردم غزه و شهادت دهها فلسطینی در آستانه روز قدس امسال، مجامع بین المللی که غالبا رویکردی ابزاری به حقوق بشر دارند، در سکوتی معنادار فرو رفتهاند.

بی تردید رفتار دوگانه این نهادها نسبت به حقوق بشر، بیکفایتی و مسئولیت ناپذیری آنها را در مقابله با بحران غزه باز مینمایاند.

جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با این پدیده شوم و خونبار تاریخی، به موجب تعالیم اسلامی و الزامات قانونی، هر گونه تبعیض ناروا را در روابط انسانی و مناسبات دولتها مردود میشمارد و بر این باور است که فلسطین، پاره تن جهان اسلام، دیگر بار باید هویت اسلامی خود را بازیابد، طلسم مصونیت جنایتکاران صهیونیستی باید شکسته شود و سران رژیم صهیونیستی که تاکنون به قتل عام دهها هزار تن از مردم و از جمله کودکان بیدفاع دست زدهاند، در دادگاهی صالح محاکمه شوند.

روز جهانی قدس، نماد وحدت و همبستگی امت اسلامی و تجلی اراده ملتهای جهان در حمایت از حقوق ملت مظلوم فلسطین و تحقق آرمان آزادی قدس شریف است .

ابتکار هوشمندانه و معجزهگون معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(رحمتالله علیه) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان «روز جهانی قدس» وحدت راهبردی امت اسلامی در عرصه استکبارستیزی و حمایت از ملت مظلوم فلسطین را رقم زده است. اکنون بر ماست که با حضور پر شور در راهپیمایی روز جهانی قدس، ضمن تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب و اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین، بر ادامه راه بنیانگذار جمهوری اسلامی در وحدت امت اسلامی و حمایت از مستضعفان و محرومان جهان، ثابت قدم بمانیم.

از همینرو و به انگیزه پیگیری آرمان فلسطین و رهاسازی قدس شریف، ملت حقجوی ایران و همه ملت‌های آزاده جهان به ویژه نخبگان فرهنگی و اصحاب اندیشه، قلم و هنر را فرا میخوانیم تا در روز قدس امسال، اقیانوس حضور شکوهمند و پر صلابت خود را روانه خیابانها سازند و با فریاد حقطلبانه و ظلمستیز خود بر سر رژیم غاصب صهیونیستی و حامیان آن، دژهای پوشالی و متزلزل آنان را به لرزه درآورند.

امید داریم که زمین هر چه زودتر، در سایه موج جمعیت کودکان فلسطینی که سنگ در دست، خیابان‌های غزه را میپیمایند، به حرکت در آید؛ دروازههای جنین و نابلس آنان را در آغوش گیرد، پنجره‌های قدس به روی آنان گشوده شود و این زخم کهنه جهان التیام یابد. ان شاءالله.»

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: