راوی متون کهن / اکبر شریف زاده

1396/3/8 ۰۹:۱۹

راوی متون کهن / اکبر شریف زاده

صحبت از استاد انوار به دلیل احاطه به علوم مختلف بسیار سخت است، استاد با دارا بودن تحصیلات علوم دینی و آموزش زبان عربی، انگلیسی و فرانسه و همچنین علوم ریاضی و حقوق و تجربه و غور در منطق، فلسفه و موسیقی، ذهنی بسیار پیچیده دارد و این مطلب در کلام ایشان هم نمایان میشود

 

 

صحبت از استاد انوار به دلیل احاطه به علوم مختلف بسیار سخت است، استاد با دارا بودن تحصیلات علوم دینی و آموزش زبان عربی، انگلیسی و فرانسه و همچنین علوم ریاضی و حقوق و تجربه و غور در منطق، فلسفه و موسیقی، ذهنی بسیار پیچیده دارد و این مطلب در کلام ایشان هم نمایان میشود. از این رو صحبت و همنشینی با استاد غنیمتی است برای اهل علم و دانایی، حضرت استاد که از سال 1343 به فهرستنویسی کتب خطی کتابخانه ملی ایران منتقل شدند. استاد انوار همواره از مرحوم استاد افشار به عنوان شخصی که راهنمای وی در فهرستنویسی نسخ خطی کتابخانه ملی بود به نیکی و احترام بسیار یاد میکنند. به طور طبیعی باید شیوه ای برای فهرستنویسی نسخ خطی در کتابخانه ملی انجام میشد که در این مهم افشار، مینوی، زریاب خویی، دانش پژوه و استاد انوار اولین نمونه کاربرگه فهرستنویسی نسخ خطی را به شیوه ای منطقی استخراج و با درایت استاد مینوی تدوین و آماده کردند که در آن زمان به عنوان یک چارچوب مهم برای یکدستی فهرست و جلوگیری از هرج و مرج بسیار ضروری و مهم بوده است.

این نوشتار توسط اکبر شریف زاده، فهرستنگار نسخ خطی کتابخانه ملی ایران و پژوهشگر تاریخ نگاشته شده و در انوارنامه منتشر شده است.

 

دریافت مقاله

منبع: بساتین

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: