همایش سیاست خارجی و امام خمینی (ره) برگزار می‌ شود

1393/3/11 ۱۰:۱۶

همایش سیاست خارجی و امام خمینی (ره) برگزار می‌ شود

همایش بین المللی سیاست خارجی و امام خمینی (ره) طی روزهای ۱۲ و ۱۳ خرداد در تهران و قم برگزار می‌شود. غلامرضا منتظمی دبیر این همایش با اعلام این خبر افزود: همایش سیاست خارجی و امام خمینی (ره) از استقبال داخلی و بین المللی خیلی خوبی برخوردار بود.

 

 

همایش بین المللی سیاست خارجی و امام خمینی (ره) طی روزهای ۱۲ و ۱۳ خرداد در تهران و قم برگزار می‌شود.

غلامرضا منتظمی دبیر این همایش با اعلام این خبر افزود: همایش سیاست خارجی و امام خمینی (ره) از استقبال داخلی و بین المللی خیلی خوبی برخوردار بود.

وی ادامه داد: این همایش با عنوان اسلام و منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی از ۱۲ خرداد ماه به مدت دو روز در تهران و قم برگزار می‌ شود. همایش تهران در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه و در قم به همت و برنامه ریزی دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در آن شهر برگزار می‌شود.

دبیر همایش سیاست خارجی و امام خمینی (ره) از حضور میهمانان بین المللی در این همایش خبر داد و اضافه کرد: میهمانان بین المللی این همایش از کشورهای اروپایی، روسیه، آمریکا و مصر و میهمانان خارجی ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال امام خمینی (ره) خواهند بود.

منتظمی خاطرنشان ساخت: فتوای تاریخی مقام معظم رهبری که بر حرمت تولید، انباشت و کاربرد سلاح‌های کشتار جمعی تاکید دارد، توجه ناظران و کار‌شناسان بین المللی را به خود جلب کرده است. اکنون ناظران و کار‌شناسان بین المللی پس از فتوای تاریخی مقام معظم رهبری به موضع بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) توجه پیدا کرده‌اند که ریشه عدم کاربرد سلاح شیمیایی را در جنگ ایران و عراق علیرغم اینکه صدام علیه نیروهای نظامی و مردم بی‌دفاع کشورمان استفاده کرد، جستجو می‌کنند.

وی اظهار داشت: آقای دکتر گرث پر‌تر به عنوان یکی از کار‌شناسان برجسته آمریکایی که کتابی نیز به دفاع از استفاده از فن آوری صلح آمیز هسته‌ای کشورمان نوشته است، ماههاست که بر روی فتوای مقام معظم رهبری کار می‌کند و مقاله وی به همایش مشخصا بر روی این موضوع ارائه شده است.

به گفته وی؛ کوین برت از آمریکا نیز به این موضوع پرداخته و از نظر قرآن آن را مورد توجه قرار داده است. آقای مارکوس از روسیه و مدسنن از فنلاند و سالم الصباح از مصر نیز به فتوای هسته‌ای رهبری تمرکز کرده‌اند. دراین همایش بیش از یک صد می‌ه‌مان خارجی از کشورهای مختلف جهان شرکت خواهند داشت.

منتظمی افزود: با توجه به اینکه این اولین فتوای یکی از رهبران دینی در جهان است که حرمت تولید و انباشت و کاربرد سلاح‌های کشتار جمعی را مورد تاکید قرار داده است، به تعبیر دکتر گرث پر‌تر «می‌تواند خط رسانه‌ای بین المللی علیه ایران را بشکند و صلح آمیز بودن استفاده از فن آوری هسته‌ای ایران را ثابت کند.» خط رسانه‌ای که با نفوذ لابی‌های اسرائیلی هدایت می‌شود.

دبیر همایش بین المللی سیاست خارجی و امام خمینی (ره) تاکید کرد: با توجه به اینکه بهمن ماه گذشته باحضور علما و آیات عظام طی یک نشست علمی و تخصصی با عنوان فقه هسته‌ای بر روی فتوای مقام معظم رهبری کار کردند، اکنون از نظر تئوریک و مبانی فقهی، دینی و قرآنی سرمایه مهمی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه ابتکار سنجیده وزارت امورخارجه با برگزاری این همایش فضای مناسبی را در عرصه بین المللی برای صلح آمیز بودن استتفاده از فن آوری هسته‌ای کشورمان فراهم خواهد آورد، تاکید کرد: این حرکت بدون تردید می‌تواند راهگشای حل و فصل بسیاری از مشکلات فرا روی جامعه بشری بوده و در راستای عدم گسترش دامنه رقابت‌های تسلیحاتی و مبارزه با خشونت و افراط‌گری مورد استفاده قرار گیرد.

دبیر همایش بین المللی سیاست خارجی و امام خمینی (ره) اظهار امیدواری کرد که حرکت و ابتکاری که وزارت امورخارجه کشورمان برای تئوری سازی بین المللی فتوای رهبری انجام داد تقویت شود و ادامه این خط که با ورود علما و حوزه علمیه در قم شروع شد، و اکنون پشتوانه غنی علمی و فقهی پیدا کرده است، با حضور و مشارکت علما و فق‌ها و کار‌شناسان و صاحبنظران در دیگر کشور‌ها و عرصه بین الملل ادامه پیدا کند و با همراه کردن رهبران دینی جهان مسیحیت و دنیای اسلام اهمیت و کاربرد فتوای مقام معظم رهبری برای مقابله با رقابت‌های تسلیحاتی در سطح جهان گسترش یابد.

خبرگزاری ایلنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: