سقراط در برخی از گفت وگوهای خود سعی دارد با طرح سوال هایی به ماهیت مفاهیم اخلاقی برسد. ولی این گفت و گوها، گفت و گویی معمولی نیستند. هدف از این گفت وگوها این است که دریابیم کدام یک از باورهای ما صحیح هستند و کدام یک غلط. برای این کار، سقراط طرف مقابل را به اتخاذ موضعی ترغیب و سپس سعی می کرد با سوال کردن، به مخاطب خود نشان دهد که باورهای او انسجام ندارند یا غلط هستند.
یقین چیست؟ چرا ما 2=1+1 را یقینی می دانیم؟ یا چرا وجود کره زمین برای ما یقینی است؟ ویتگنشتاین برای یافتن پاسخ به این قبیل سؤال ها یادداشت هایی نوشت که تا آخرین روزهای عمرش او را به خود مشغول کرد و حاصل این یادداشت ها توسط دانشجویان و دوستانش به چاپ رسید. این کتاب در واقع واکنشی است به آنچه 'جی ای مور' معرفت می نامید.
امور تجربی چگونه خود را به «امر یقینی» بدل میکنند؟ یقین چیست؟ چرا ما 2=1+1 را یقینی میدانیم؟ یا چرا وجود کره زمین برای ما یقینی است؟ ویتگنشتاین برای یافتن پاسخ به این قبیل سؤالها یادداشتهایی نوشت که تا آخرین روزهای عمرش او را به خود مشغول کرد و حاصل این یادداشتها توسط دانشجویان و دوستانش به چاپ رسید. این کتاب در واقع واکنشی است به آنچه «جی ای مور» معرفت مینامید.
نقاشیهای بسیاری هستند که نگاه به آنها ما را به تحسین وا میدارد و بر زیبا بودن آنها تأکید میکنیم ولی در یک نقاشی چه عاملی باعث میشود که ما آن را زیبا بپنداریم؟ پیش از اینکه بتوانیم به این سؤال پاسخ بدهیم باید دو دستهبندی از خصوصیات آثار نقاشی را برشماریم.
کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما
کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور
کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد
زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:
قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید
فشردن دکمه ثبت نام به معنی پذیرفتن کلیه قوانین و مقررات تارنما می باشد
کد تایید را وارد نمایید