نصرالله افجه‌ای: اجازه نمی‌دهیم نستعلیق به نامی جز ایران ثبت شود

1394/10/30 ۰۷:۳۹

نصرالله افجه‌ای: اجازه نمی‌دهیم نستعلیق به نامی جز ایران ثبت شود

نصرالله افجه‌ای گفت: لایحه ارائه‌شده برای ثبت جهانی خط نستعلیق، اساسی و معتبر است و ما هیچ‌وقت اجازه نمی‌دهیم این هنر به نامی جز ایران ثبت شود، چون در عمق تاریخ ما ریشه دارد


 

 


نصرالله افجه‌ای گفت: لایحه ارائه‌شده برای ثبت جهانی خط نستعلیق، اساسی و معتبر است و ما هیچ‌وقت اجازه نمی‌دهیم این هنر به نامی جز ایران ثبت شود، چون در عمق تاریخ ما ریشه دارد. این هنرمند درباره آماده شدن لایحه ثبت جهانی نستعلیق به نام ایران توسط انجمن خوشنویسان، اظهار کرد: انجمن خوشنویسان ایران در 50 سال گذشته و با هر مدیریتی، صاحب قلم و اثر بوده است. واضح و بدیهی است که همه فعالیت‌های انجمن در این سال‌ها، مقام معتبری داشته است.

او ادامه داد: خط نستعلیق و تمام خطوط متعلق به ایران کاملاً برای ایران هستند و برپایی نمایشگاه‌های بزرگ هنرمندان خوشنویس ما در کشورهای بزرگ، بیانگر این است که این خطوط متعلق به‌ایران است و حق ماست که از آن دفاع کنیم. این هنرمند همچنین بیان کرد: انجمن خوشنویسان ایران متولی اصلی پیگیری این موضوع است. لایحه‌ای که ارائه شده نیز مطمئناً از نظر ما هنرمندان، یک لایحه اساسی و معتبر است و می‌دانیم دولت هم با ما همکاری خواهد کرد، چون این موضوع ملی است.

منبع: ایران

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: