دوره‌های آموزشی«تمهیدات عین‌القضات همدانی» برگزار می‌شود

1394/4/23 ۱۲:۱۹

دوره‌های آموزشی«تمهیدات عین‌القضات همدانی» برگزار می‌شود

مرکز فرهنگی شهر کتاب دوره‌های آموزشی«تمهیدات عین‌القضات همدانی» را با حضور حسن بلخاری برگزار می‌کند. تمهیدات، رساله‌ای است به فارسی در عرفان که عین‌القضات این رساله‌ بسیار لطیف و خواندنی را بر پایه‌ ۱۰ تمهید بنا نهاده و در هر تمهید، از مباحثی همچون اقسام معرفت، حقیقت عشق و روح و دل، حقیقت کفر و ایمان و شماری دیگر از مسائل عرفانی سخن گفته است. آیات قرآنی و اشعار عربی و فارسی بسیاری که در این رساله به کار رفته نیز، بر لطافت و زیبایی آن افزوده است.


 

مرکز فرهنگی شهر کتاب دوره‌های آموزشی«تمهیدات عین‌القضات همدانی» را با حضور حسن بلخاری برگزار می‌کند.
 تمهیدات، رساله‌ای است به فارسی در عرفان که عین‌القضات این رساله‌ بسیار لطیف و خواندنی را بر پایه‌ ۱۰ تمهید بنا نهاده و در هر تمهید، از مباحثی همچون اقسام معرفت، حقیقت عشق و روح و دل، حقیقت کفر و ایمان و شماری دیگر از مسائل عرفانی سخن گفته است. آیات قرآنی و اشعار عربی و فارسی بسیاری که در این رساله به کار رفته نیز، بر لطافت و زیبایی آن افزوده است.
دومین بخش از دوره‌ تاویل، تمثل و رمز در آرای عین‌القضات همدانی و پس از بحث و بررسی آثار و شخصیت او، آراء خاص این حکیم در مبانی و حقیقت تمثل با تدریس دکتر حسن بلخاری استاد دانشگاه تهران در ۱۰ جلسه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
این دوره از روز شنبه سوم مرداد ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند در ساعت اداری به مرکز فرهنگی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۸۸۷۲۳۳۱۶ و ۸۸۷۱۷۴۵۸ تماس بگیرند.
مهر

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: