چهره های سرشناس در شورای عالی میراث فرهنگی

1394/2/21 ۱۱:۴۵

چهره های سرشناس در شورای عالی میراث فرهنگی

چهار عضو حقیقی شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری با پیشنهاد رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و حکم رئیس جمهوری منصوب شدند.

 

چهار عضو حقیقی شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری با پیشنهاد رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و حکم رئیس جمهوری منصوب شدند.

 در اجرای ماده 3 قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مصوب 23 دی ماه 1382 مجلس شورای اسلامی و بنا به پیشنهاد مسعود سلطانی فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهار عضو حقیقی شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری با حکم حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران منصوب شدند.

بر اساس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این 4 عضو را محمدعلی نجفی، پیروز حناچی، ابراهیم بای سلامی و سیدمحمد بهشتی تشکیل می دهند.

در حکم صادره از سوی رییس جمهوری برای این 4 عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری آمده است: توفیق شما و سایر اعضای محترم آن شورا را در انجام شایسته وظایف محوله با رعایت اصول قانون مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند متعال مسالت می نمایم.

در ماده 3 قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مصوب 23 دی ماه 1382 آمده است؛ شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری به ریاست رئیس جمهور یا معاون اول رئیس جمهور و عضویت رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و وزرای امور خارجه، مسکن و شهر سازی، راه و ترابری، کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فناوری، امور اقتصادی و دارایی و آموزش و پرورش و رؤسای سازمان های مدیریت و برنامه ریزی کشور، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و حفاظت محیط زیست و چهار نفر کارشناس خبره با پیشنهاد رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و حکم رئیس جمهور تشکیل می شود.

بر اساس تبصره یک این قانون، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دبیر شورای عالی خواهد بود و دبیرخانه شورای عالی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تشکیل می شود.

همچنین تبصره 2 این قانون تاکید کرده است؛ همه وزارتخانه ها، سازمان ها، نهادها، شرکت ها و مؤسسات دولتی، شهرداری ها و همه دستگاه هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است در حدود وظایف قانونی خود، موظف به اجرای مصوبات این شورای عالی هستند.

طبق ماده 4 قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، وظایف و اختیارات شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری از جمله تصویب سیاست ها، خط مشی ها و برنامه های کلان امور میراث فرهنگی و گردشگری همچنین جلب حمایت بخش های دولتی و غیردولتی و بخش تعاونی و خصوصی برای تحقق اهداف بخش میراث فرهنگی و گردشگری است.

دیگر اختیارات این شورا فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری بخش غیردولتی و افزایش سهم آن در امور مربوط به میراث فرهنگی و گردشگری و همه وظایف قانونی که تا قبل از تصویب این قانون بر عهده شورای سازمان میراث فرهنگی کشور و شورای عالی ایرانگردی و جهانگردی بوده است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در نشست 8 اردیبهشت 94، نصرالله پژمانفر را به عنوان عضو ناظر مجلس در شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری انتخاب کردند.

ایرنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: