بزرگداشت سیروس پرهام برگزار می‌شود

1393/12/10 ۱۰:۴۸

بزرگداشت سیروس پرهام برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت و تجلیل از سیروس پرهام 12 اسفندماه برگزار می‌شود. نخستین مراسم از سلسه آیین بزرگداشت شخصیت‌های علمی و فرهنگی انتشارات علمی و فرهنگی، ساعت 17 روز سه‌شنبه، دوازدهم اسفندماه به منظور پاسداشت یک عمر تلاش استاد سیروس پرهام ویراستار و منتقد ادبی نام‌آشنای معاصر ایران با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و اهل فرهنگ در کتابخانه ملی برپا خواهد شد.

 

 

مراسم بزرگداشت و تجلیل از سیروس پرهام 12 اسفندماه برگزار می‌شود.

نخستین مراسم از سلسه آیین بزرگداشت شخصیت‌های علمی و فرهنگی انتشارات علمی و فرهنگی، ساعت 17 روز سه‌شنبه، دوازدهم اسفندماه به منظور پاسداشت یک عمر تلاش استاد سیروس پرهام ویراستار و منتقد ادبی نام‌آشنای معاصر ایران با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و اهل فرهنگ در کتابخانه ملی برپا خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید: در این مراسم، استادان نام‌آشنایی همچون محمدرضا شفیعی کدکنی، سیدعبدالله انوار، کامران فانی، احمد سمیعی گیلانی، عزت‌الله فولادوند، بهاءالدین خرمشاهی و ... هم حضور خواهند داشت.

در خبر بزرگداشت پرهام در معرفی او عنوان شده است: «سیروس پرهام متولد ۱۳۰۷در شیراز، در سال ۱۳۳۰ لیسانس علوم سیاسی را از دانشگاه تهران اخذ کرد و پس از آن موفق به گرفتن مدرک دکترا در رشته علوم سیاسی، از دانشگاه برکلی کالیفرنیا شد.

او پایه‌گذار ویراستاری در ایران، یکی از بنیان‌گذاران آرشیو ملی در ایران، منتقد ادبی، محقق و پژوهشگر فرش ایرانی است.

دکتر پرهام نویسندگی و مترجمی کتاب‌هایی همچون انقلاب ایران و مبانی رهبری امام خمینی (ره)، نقش‌های قالی کرمان، قالی بولوردی، کتاب‌هایی که دنیا را تغییر داد، بیماری‌های مدیریت و ... را نیز در کارنامه خود دارد.»

ایسنا

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: