1393/8/10 ۰۸:۵۹
با یك سوال مهم به نكتهیی اشاره دارم. پیام امروز عاشورا به بشریت چیست؟ زیباترین موجودات در كل هستی، انسان است و موجودی از انسان زیباتر در عالم آفریده نشده است و انسان مظهر جمال و كمال مطلق است و تمام زیبایی حق در وجود انسان منعكس شده است و هیچ موجودی زیباتر از انسان نیست حتی فرشته زیرا فرشته بعد مادی ندارد برخلاف انسان كه برزخ بین عالمین است (تجرد و ماده) . جمیل مطلق خداوند است و مظهر این زیبایی انسان است و انسان هر چه از نظر معنویت متعالی باشد، زیباتر است تا جایی كه زیبایی انسان كامل خیرهكننده است و همه زیباییها در وجود او هست و این است كه عشق كامل هم درانسان است زیرا هم زیباست و هم زیبایی را میفهمد و عشق در پرتو زیبایی است.سوال این است كه چرا بعضی این زیبایی را نمیفهمند و آن آگاهی را ندارند؟! جهل و جاهل هر دو زشتاند. مخالفت با انسانهای كامل یعنی رفتن به تاریكی و جهل.
با یك سوال مهم به نكتهیی اشاره دارم. پیام امروز عاشورا به بشریت چیست؟ زیباترین موجودات در كل هستی، انسان است و موجودی از انسان زیباتر در عالم آفریده نشده است و انسان مظهر جمال و كمال مطلق است و تمام زیبایی حق در وجود انسان منعكس شده است و هیچ موجودی زیباتر از انسان نیست حتی فرشته زیرا فرشته بعد مادی ندارد برخلاف انسان كه برزخ بین عالمین است (تجرد و ماده) . جمیل مطلق خداوند است و مظهر این زیبایی انسان است و انسان هر چه از نظر معنویت متعالی باشد، زیباتر است تا جایی كه زیبایی انسان كامل خیرهكننده است و همه زیباییها در وجود او هست و این است كه عشق كامل هم درانسان است زیرا هم زیباست و هم زیبایی را میفهمد و عشق در پرتو زیبایی است.سوال این است كه چرا بعضی این زیبایی را نمیفهمند و آن آگاهی را ندارند؟! جهل و جاهل هر دو زشتاند. مخالفت با انسانهای كامل یعنی رفتن به تاریكی و جهل. حضرت سیدالشهدا مظهر زیبایی است و در آن واقعه، زشتی مطلق در مقابل زیبایی مطلق قرار گرفت و این زیبایی از سنخ نور است و همیشه باقی است و هرگز قابل پنهان كردن نیست و این نور همیشه روشن است. انسان چون به حسب استعدادی كه دارد از زیبایی بهرهمند است بنابراین میتواند زیبایی را ببیند. امام حسین(ع) در خطبههایی كه در روز عاشورا میخواند میفرماید كه دو چیز در مقابل من صف آرایی كردند؛ یكی دنیا طلبی خواص و دیگری جهل عامه. بنابراین دنیا طلبی نه تنها معرفت را میگیرد، دین راهم میگیرد.تا زمانی فكر دنیا در سر است/ تشنه خون حسینی دیگر است، جهل ما باشد دبستان یزید/خنجرستانی دگر آرد پدید. بنابراین عقل امام حسین (ع) عشقش است و عشق امام حسین (ع) عقلش است و خود هم عقل كل است. بنابراین عاشورا از نگاه من سالروز حادثه بزرگ تلاقی عشق و عقل است كه عقل، عشق میشود و عشق، عقل. اگر انسان به اینجا برسد به كمال كافی رسیده است. كمال انسان اینجاست كه عقلش به عشق و عشقش هم به عقل تبدیل شود. اگر عقل انسان در صغری و كبری ماند و به عقلش نرسید، صاحب عقل متوقف است.
روزنامه اعتماد
کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.
کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما
کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور
کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد
زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:
قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید
فشردن دکمه ثبت نام به معنی پذیرفتن کلیه قوانین و مقررات تارنما می باشد
کد تایید را وارد نمایید