معاون رئیس‌جمهور در امور اقلیت‌ها: فرهنگ و فرزندان‌مان را غارت می‌کنند

1393/8/6 ۱۰:۰۳

معاون رئیس‌جمهور در امور اقلیت‌ها: فرهنگ و فرزندان‌مان را غارت می‌کنند

معاون رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها گفت: چون ما از گذشته خود بی‌خبر هستیم، دیگران به راحتی فرهنگ‌، هویت و حتی فرزندانمان را غارت می‌کنند. مراسم اهدای گواهینامه‌ ثبت آثار تاریخی و معنوی به مسئولان تهیه‌ پرونده‌های میراث ملموس و ناملموس در فهرست منطقه‌ی آسیا و اقیانوسیه حافظه‌ جهانی صبح روزدوشنبه 5 آبان همزمان با روز جهانی میراث دیداری و شنیداری در سالن همایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه‌ ملی ایران برگزار شد.

 

معاون رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها گفت: چون ما از گذشته خود بی‌خبر هستیم، دیگران به راحتی فرهنگ‌، هویت و حتی فرزندانمان را غارت می‌کنند.

مراسم اهدای گواهینامه‌ ثبت آثار تاریخی و معنوی به مسئولان تهیه‌ پرونده‌های میراث ملموس و ناملموس در فهرست منطقه‌ی آسیا و اقیانوسیه حافظه‌ جهانی صبح روزدوشنبه 5 آبان همزمان با روز جهانی میراث دیداری و شنیداری در سالن همایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه‌ ملی ایران برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین علی یونسی اظهار کرد: ایران‌، چه ایران قانونی امروز و چه ایران تاریخی و فرهنگی‌مان سرشار از گنجینه عظیم میراث ایرانیان است. میراثی که ما نیز باید آن را بشناسیم و به دیگران بشناسانیم. چیزی که یک رسالت تاریخی به دوش فرهیختگان و دانشمندان ایرانی گذاشته است.

وی افزود: همه‌ی ایرانیان نگهبان و حافظ ارزش‌هایی هستند که که نه تنها به خودمان، بلکه به همه بشریت تعلق دارد.

او نسل ایرانی را در معرض بی‌هویتی‌، فراموشی و غفلت دانست و افزود: اکنون ما گرفتار این فراموشی هستیم و غافلیم که بخشی از میراث‌مان مانند میراث حسینی در حال از بین رفتن است.

یونسی مهم‌ترین میراث تاریخی و اسلامی ایران را میراث حسینی دانست و تاکید کرد: عاشورای حسینی سراسر ایران را به یک نمایشگاه میراث حسینی تبدیل می‌کند. تعزیه‌ها‌، عزاداری‌ها‌، نوحه‌خوانی‌ها و مراسم‌هایی که انجام می‌شود همگی بخشی از میراث ملی ایران است.

معاون رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها با اشاره به اینکه متاسفانه در حال فراموشی شخصیت‌های گذشته مانند دکتر علی شریعتی هستیم، گفت: او با تالیف کتاب‌ «حسین وارث آدم» سعی کرد میراث حسینی را به یادمان بیاورد. این میراث یعنی ارزش‌های معنوی پیامبران توسط امام حسین(ع) حفظ شده است.

یونسی بزرگترین نقش امام حسین(ع) را میراث‌داری دانست و تاکید کرد: دکتر شریعتی هم بزرگترین یادآورنده این ارزش‌ها است که متاسفانه امروز فراموش شده است. دو گروه در این میان دست در دست هم داده‌اند تا این گونه شخصیت‌ها را به حاشیه برانند. یکی متهجران و دیگری غرب‌باوران و غرب باختگان. متاسفانه امروز شاهد بیان طنز آلود و نیشخند به دکتر شریعتی هستیم که گاهی در رسانه‌های مجازی این شخصیت را مورد طعن خود قرار می‌دهند که این یک جفای بزرگ به میراث معنوی ما است.

او مرحوم شریعتی را میراث‌دار بی‌نظیری دانست که بازآفرینی دینی را به همه نشان داد و تاکید کرد: ما به دکتر شریعتی بدهکاریم، او نشان داد که حسین (ع) میراث‌دار واقعی تاریخ است. این درحالی است که متاسفانه ما چون از گذشته خود بی‌خبر هستیم دیگران به راحتی فرهنگ‌،تمدن‌ و حتی فرزندانمان را غارت می‌کنند.

خبرگزاری ایسنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: