سلطانی فر:پاسداری از میراث ناملموس بدون توجه به میراث ملموس ممکن نیست

1393/7/19 ۱۱:۵۸

سلطانی فر:پاسداری از میراث ناملموس بدون توجه به میراث ملموس ممکن نیست

رییس سازمان میراث فرهنگی در دومین روز از اجلاس بین المللی زنان و میراث ناملموس، پاسداری از میراث ناملموس را بدون توجه به میراث ملموس امکانپذیر ندانست.

 

رییس سازمان میراث فرهنگی در دومین روز از اجلاس بین المللی زنان و میراث ناملموس، پاسداری از میراث ناملموس را بدون توجه به میراث ملموس امکانپذیر ندانست.

دومین روز از اجلاس بین المللی میراث ناملموس در اصفهان با حضور نمایندگان فرهنگی 32 کشور و سخنرانی رییس سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار شد.

«مسعود سلطانی فر» رییس سازمان میراث فرهنگی کشور در ابتدای این همایش به نقش میراث ناملموس در جوامع جهانی و افزایش همکاری های منطقه ای و بین المللی اشاره کرد و گفت: «یازده سال از تاسیس سازمان iccn می گذرد و در این سالها سازمان جهانی میراث ناملموس با برگزاری گردهمایی ها، انتشار کتب و اطلاع رسانی گسترده پیشرفت چشمگیری داشته است، به گونه ای که افزایش آمار همکاری منطقه ای و بین المللی برای عضویت در این سازمان نشان از موفقیت و اقدامات موثر این سازمان دارد».

سلطانی فر افزود: «استقبال جامعه جهانی به میراث معنوی و ناملموس و تربیت نیروهای متخصص از جمله شاخصه هایی است که به اعتبار و برند یونسکو می افزاید. اما به این نکته باید توجه داشت که میراث ناملموس و ملموس همچون روح و کالبدی است که از یکدیگر جدا نیستند»

رییس سازمان میراث فرهنگی کشور تاکید کرد: «میراث ناملموس باید در کنار میراث ملموس قرار گیرد و پاسداری و حفاظت از آن ها نیز باید در کنار هم اتفاق بیفتد».

این درحالی است که اجلاس زنان و همایش بین المللی میراث ناملموس درحالی توسط شهرداری اصفهان برگزار شد که اداره میراث فرهنگی این شهرستان هیچ نقشی در این همایش به عهده نداشت و مسئولان این اداره تنها به عنوان میهمان به مراسم دعوت شده بودند.

سلطانی فر اما به نقش و برنامه های سازمان میراث فرهنگی به عنوان متولی حفاظت از میراث ملموس و ناملموس اشاره کرد و گفت: «میراث فرهنگی به عنوان متولی حفاظت از میراث ملموس و ناملموس برنامه های خاصی را در حوزه فرهنگ در دستور کار قرار داده که تثبیت جایگاه و شان میراث ناملموس در برنامه ششم توسعه، ارتقاء همکاری های فرا مرزی در زمینه میراث ناملموس در کشورهای دیگر، برگزاری نشست های تخصصی منطقه ای، ارتقاء سطح همکاری با آسیای غربی و مرکزی تحت نظارت یونسکو را از اولویت های این سازمان به شمار می رود».

آنطور که رییس سازمان میراث فرهنگی در این همایش اعلام کرد: «ارتقاء سطح همکاری با ارگان های بین المللی، پیگیری پرونده نوروز و اضافه کردن 4 کشور به این پرونده در سال 2015، پیگیری تعهدات کشور در ارتباط با سازمان های متولی فرهنگی، ارسال گزارش های مربوطه و پیگیری اسناد گوناگون در سطح جهان و همچنین حضور فعال در نشست ها و کارگاه های میراث ناملموس از جمله اهداف سازمان میراث فرهنگی محسوب می شود».

خبرگزاری میراث فرهنگی

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: