محقق داماد: وزارتخانه های فرهنگی در راه اعتلای صلح و آرامش تلاش کنند

1393/7/1 ۱۰:۴۲

محقق داماد: وزارتخانه های فرهنگی در راه اعتلای صلح و آرامش تلاش کنند

یک حقوقدان و پژوهشگر مذهبی از رییس جمهوری درخواست کرد تا وزارتخانه های فرهنگی را برای اعتلای فرهنگ صلح و آرامش موظف کند.

 

یک حقوقدان و پژوهشگر مذهبی از رییس جمهوری درخواست کرد تا وزارتخانه های فرهنگی را برای اعتلای فرهنگ صلح و آرامش موظف کند.

آیت الله سید مصطفی محقق داماد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا گفت: حجت الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی در سخنان خود اظهار داشت که رییس جمهوری در شعار جهان بدون خشونت پایدار است.

وی در ادامه پیشنهاد کرد تا رییس جمهوری در داخل کشور اداراتی را که زیر نظر دولت فعالیت می کنند، موظف کند تا فرهنگ عدم خشونت، آرامش، صلح، دوستی، برابری و مهربانی را در جامعه تحقق بخشد.

عضو شورای عالی علمی مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی افزود: رییس جمهوری می تواند وزارت خانه هایی مانند فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری را که با مسائل فرهنگی در ارتباط هستند موظف کند تا در اسرع وقت برنامه هایی را برای ارتقاء و اعتلای فرهنگ صلح ارائه دهند.

وی اضافه کرد: این وزارت خانه ها و سازمان ها برنامه هایی را از طریق فیلم، هنر، سرود، مقاله، کتاب و هر روش دیگری برای ترویج فرهنگ آرامش و مهربانی به کار گیرند.

محقق داماد همچنین گفت: وزارت آموزش و پرورش با دستور رییس جمهوری می تواند کودکان را از کودکی به دوستی، مهربانی وعلاقه مندی به صلح و عدم خشونت عادت بدهد.

وی با تاکید بر این نکته که «از رییس جمهور می خواهم که در داخل شعار ندهند و دستور بدهند» افزود: بسیاری از مردم در خیابان ها به یکدیگر پرخاش می کنند و آمار جنایات، زدو خوردها، قمه کشی ها و تجاوزها در جامعه ما رو به افزایش است.

محقق داماد با اشاره به افزایش آمار طلاق در جامعه این سوال را طرح کرد و گفت: آمار طلاق باید در جمهوری اسلامی پایین تر آمده باشد ولی متاسفانه این آمار افزایش یافته و مقداری از این مشکلات ناشی از آن است که پدر و مادرها در درجه اول توجه ویژه ای به وظایفی همچون خوراک و پوشاک فرزندان خود دارند ولی غذای صلح، آرامش دادن، مهربان تربیت شدن و مودب تربیت شدن را به آنان آموش نداده اند.

وی همچنین پیشنهاد کرد تا رسانه ملی از برنامه های آموزشی بیشتری برای ترویج فرهنگ آرامش و صلح استفاده کند و تاکید کرد: تلویزیون ما باید فیلم های سرگرم کننده ای پخش کند که جنبه آرامش دهنده داشته باشد و فرهنگ آرامش را در جامعه حاکم کند در حالی که بیشتر فیلم های تلویزیون مربوط به جنگ و خونریزی و جدال است.

وی پخش اخبار جنگ و ناآرامی ها را امری اجتناب ناپذیر دانست و در ادامه به سرافرازی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس و ایثارگری های رزمندگان اشاره کرد و گفت: کسانی که جانشان را در کف دستانشان گذاشته تا کشور را از دست دشمن نجات دهند در قلوب ملت ما جا دارند.

عضو شورای عالی علمی مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی افزود: پیام شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس حفظ ارزش های اخلاقی است و ما در کنار نشان دادن این ارزش ها باید اخلاق رزمندگان و فرماندهان را نشان دهیم و بتوانیم مهربانی های دوران دفاع مقدس را نیز ترویج کنیم.

خبرگزاری ایرنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: