با حکم وزیر ارشاد؛رئیس جدید پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منصوب شد

1393/6/18 ۱۰:۲۵

با حکم وزیر ارشاد؛رئیس جدید پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منصوب شد

محمدرضا جوادی یگانه جایگزین محمدرضا طالبیان در سمت ریاست پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات شد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی محمدرضا جوادی یگانه را به عنوان رئیس جدید پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منصوب کرد. علی جنتی در حکم رئیس جدید پژوهشگاه خواستار انجام طرح‌های پژوهشی در زمینه فرهنگ، هنر و ارتباطات با همکاری موسسات و جوامع علمی و پژوهشی داخلی و خارج از کشور شده است.

 

محمدرضا جوادی یگانه جایگزین محمدرضا طالبیان در سمت ریاست پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی محمدرضا جوادی یگانه را به عنوان رئیس جدید پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منصوب کرد. علی جنتی در حکم رئیس جدید پژوهشگاه خواستار انجام طرح‌های پژوهشی در زمینه فرهنگ، هنر و ارتباطات با همکاری موسسات و جوامع علمی و پژوهشی داخلی و خارج از کشور شده است.

 

متن کامل حکم بدین شرح است:

جناب آقای دکتر محمدرضا جوادی یگانه

نظر به مراتب علمی و فرهنگی و سوابق درخشان جنابعالی در زمینه‌های اجرایی به موجب این حکم به سمت «رییس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات» منصوب می‌شوید. امید می‌رود با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود، در برقراری ارتباط علمی با نیروهای متخصص و خلاق و انجام طرح‌های پژوهشی در زمینه فرهنگ، هنر و ارتباطات با همکاری مؤسسات و جوامع علمی و پژوهشی داخلی و خارج از کشور و اعضاء محترم هیأت امناء موفق و مؤید باشید.

همچنین بر اساس این گزارش، مراسم معارفه محمدرضا جوادی یگانه رئیس جدید پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ظهر دیروز دوشنبه 17 شهریور 1393 با حضور مشاور ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پژوهشگاه برگزار شد.

در این مراسم محمدمهدی مظاهری مشاور ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام سیدحسین شاهمرادی، دبیر شورای فرهنگ عمومی، محمدعلی منفرد، رئیس حوزه وزارتی، برزین ضرغامی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، سیدضیاء هاشمی، معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری،‌ یحیی طالبیان، رئیس سابق پژوهشگاه و روؤسای پژوهشكده‌ها و مدیران پژوهشگاه حضور داشتند.

مظاهری در ابتدای این مراسم، ضمن ابلاغ سلام و تشكر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از خدمات طالبیان در مدت مسئولیت ریاست پژوهشگاه قدردانی كرد.

مشاور ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس جدید پژوهشگاه فرهنگ،‌ هنر و ارتباطات را فردی دانشگاهی، جامعه شناس و صاحب‌نظر در حوزه فرهنگی معرفی كرد و با توجه به جایگاه ویژه پژوهشگاه خواستار توجه دكتر جوادی یگانه به ارتقای این مجموعه از وضعیت فعلی به وضعیت مطلوب شد.

توجه به آینده پژوهی، ارتباط بیشتر با دانشگاه ها و دیگر پژوهشگاه ها، توجه به حضور دانشجویان دكتری پژوهش محور، توجه به ساختار پژوهشگاه، اهتمام به موضوع اقتصاد و فرهنگ، حضور نیروهای هیات علمی تمام وقت از جمله نكاتی بود كه از سوی مظاهری مورد تاكید قرار گرفت و خواستار توجه رئیس جدید پژوهشگاه به این موارد شد.

در ادامه مراسم، حجت‌الاسلام شاهمرادی، دبیر شورای فرهنگ عمومی كشور هم ضمن خیر مقدم به جوادی یگانه، ابراز امیدواری كرد تحول اخیر، حركت جدیدی در فعالیت‌های پژوهشگاه ایجاد كند.

وی با تاكید بر جایگاه پژوهشگاه، اعلام كرد: شورای فرهنگ عمومی به پژوهش‌ها و تحقیقاتی كه در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام می شود نیازمند است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی تاكید كرد: در صورتی كه تحقیقات و پژوهش های مورد نیاز به درستی در این پژوهشگاه انجام شود می تواند منشاء بسیاری از تصمیماتی باشد كه در دستگاههای فرهنگی  گرفته می شود.

شاهمرادی همچنین تاكید كرد: جایگاه پژوهشگاه باید به گونه ای باشد كه معاونت‌‌های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانند از این  پژوهشگاه استفاده كنند.

ضیا هاشمی،‌ معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم سخنران بعدی این مراسم بود. وی به فعالیتهای پژوهشگاه، طرحهای انجام شده و منتشرشده پژوهشگاه اشاره كرد و گفت: به سبب پژوهش های ارزشمندی كه در این پژوهشگاه انجام شده بسیاری از محققان علوم اجتماعی وامدار این مجموعه‌اند. دكتر هاشمی اطمینان خاطر داد در دوره جدید وزارت علوم نهایت همكاری را با پژوهشگاه فرهنگ،‌هنر و ارتباطات خواهد داشت.

معاون فرهنگی وزیر علوم، با تاكید بر اینكه باید تصویر درستی از وضعیت فرهنگی- اجتماعی كشور داشته باشیم گفت: توقع آن است كه در حوزه تحقیقات كاربردی تحقیقاتی ارائه شود كه مسائلی را حل كند. باید نشان دهیم كه علوم انسانی نیز علم است.

در ادامه این مراسم، جوادی یگانه هم تشكر از حسن توجه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، كمال گرایی را نقطه مثبت خود دانست و اعلام كرد: با كمال گرایی و وسواس علمی كلیه تحقیقاتی را كه در پژوهشگاه انجام می شود اجرا و رصد خواهیم كرد تا كاری كه ارائه می‌شود، اشكالی نداشته باشد.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات تصریح كرد: پژوهشگاه باید تمام نیازهای پژوهشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حتی بالاتر از آن را برآورده كند و در خدمت این وزارتخانه و نیز سازمان‌های فرهنگی باشد.

جوادی‌یگانه با اشاره به رویكرد تاسیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات تاكید كرد: باید به جایگاهی مرجع در حوزه فرهنگ و هنر تبدیل شویم.

رئیس جدید پژوهشگاه مذکور همچنین خواستار حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت علوم،‌تحقیقات و فناوری برای برآورده شدن انتظارات شد.

در پایان این مراسم حكم ریاست محمدرضا جوادی‌یگانه تقدیم ایشان شد و از خدمات یحیی طالبیان نیز تقدیر به عمل آمد.

خبرگزاری مهر

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: