شهر سوخته فرصت تغییر عرصه و حریم دارد

1393/6/8 ۱۰:۵۲

شهر سوخته فرصت تغییر عرصه و حریم دارد

یونسکو با نوشتن نامه‌ای از معاونت میراث‌فرهنگی کشور خواست تا اول دسامبر ۲۰۱۴ هر گونه تغییر در عرصه و حریم شهر سوخته را اعلام کند. صبح امروز محمد حسن طالبیان اعلام کرد که یونسکو از معاونت میراث فرهنگی درخواست کرده تا در صورت تمایل به ایجاد تغییر در عرصه و حریم «شهر سوخته» آن را اعلام کند. این درحالی است که عرصه و حریم محوطه جهانی «شهرسوخته» تیرماه امسال در فهرست یونسکو به ثبت رسید. با این وجود معاون میراث‌فرهنگی کشور به نامه‌ای اشاره می‌کند که یونسکو خواسته است، ایران برای اطمینان بیشتر، اگر قصد ایجاد تغییراتی در عرصه و حریم این محوطه جهانی را دارد، تا یکم دسامبر امسال آن را به یونسکو اعلام کند.

 

یونسکو با نوشتن نامه‌ای از معاونت میراث‌فرهنگی کشور خواست تا اول دسامبر ۲۰۱۴ هر گونه تغییر در عرصه و حریم شهر سوخته را اعلام کند.

صبح امروز محمد حسن طالبیان اعلام کرد که  یونسکو از معاونت میراث فرهنگی درخواست کرده تا در صورت تمایل به ایجاد تغییر در عرصه و حریم «شهر سوخته» آن را اعلام کند.

این درحالی است که عرصه و حریم محوطه جهانی «شهرسوخته» تیرماه امسال در فهرست یونسکو به ثبت رسید. با این وجود معاون میراث‌فرهنگی کشور به نامه‌ای اشاره می‌کند که یونسکو خواسته است، ایران برای اطمینان بیشتر، اگر قصد ایجاد تغییراتی در عرصه و حریم این محوطه جهانی را دارد، تا یکم دسامبر امسال آن را به یونسکو اعلام کند.

محمدحسن طالبیان ادامه داد: «در نامه‌ یونسکو آمده است که کارشناسان و مدیران سایت شهر جهانی سوخته باید نظر نهایی خود را در این زمینه اعلام کنند.»

او افزود: «این اقدام به‌عنوان فرآیند میراث جهانی که نشان از پویایی سیستم ثبت جهانی دارد‌، برای پذیرفتن تغییرات بر مبنای مباحث علمی‌، منطقه‌یی و حقوقی شکل گرفته است.»

خبرگزاری میراث فرهنگی

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: