آشنایی با زندگی و اندیشه غلامعباس توسلی در «مفاخر جامعه‌شناسی ایران»

1393/5/12 ۱۱:۴۲

آشنایی با زندگی و اندیشه غلامعباس توسلی در «مفاخر جامعه‌شناسی ایران»

مدیر انتشارات جامعه‌‌شناسان از چاپ کتاب«مفاخر جامعه‌‌شناسی ایران» خبر داد و گفت: این کتاب به زندگی و اندیشه استاد غلامعباس توسلی، اختصاص دارد. شیوا شکاری اظهار کرد: این کتاب که مجموعه گفت‌وگوهای انجام‌گرفته با دکتر توسلی است، به کوشش محمد‌باقر تاج‌الدین تدوین شده است.

 

مدیر انتشارات جامعه‌‌شناسان از چاپ کتاب«مفاخر جامعه‌‌شناسی ایران» خبر داد و گفت: این کتاب به زندگی و اندیشه استاد غلامعباس توسلی، اختصاص دارد.

شیوا شکاری اظهار کرد: این کتاب که مجموعه گفت‌وگوهای انجام‌گرفته با دکتر توسلی است، به کوشش محمد‌باقر تاج‌الدین تدوین شده است.

وی درباره مضمون کتاب گفت: «مفاخر جامعه‌‌شناسی ایران» در هفت فصل به زندگی استاد، از کودکی تا سفر او برای ادامه تحصیل در پاریس اختصاص یافته است.

مدیر انتشارات جامعه‌شناسان ادامه داد: در فصل نخست این کتاب با عنوان«از رشتخوار تا پاریس» تحصیلات توسلی در ایران و غرب بررسی شده است.

در فصل دوم تا چهارم نیز فعالیت‌های دانشگاهی وی و ورود توسلی به دانشگاه تهران در کنار فعالیت‌های سیاسی وی و همراهی با نهضت آزادی و جریان روشنفکری قبل از انقلاب در ایران و و نقش دکتر توسلی در آن بررسی شده است.

با دکتر علی شریعتی و نقد آثار وی از سوی توسلی بخشی از زندگی این پیشکسوت جامعه‌شناسی است که که در فصل پنجم پیش‌روی علاقه‌مندان وی قرار گرفته است.

تفکرات جامعه‌‌شناسی و سنت و مدرنیته و همچنین آثار علمی وی از دیگر بخش های این کتاب است.

بخش پایانی این کتاب شامل تصاویری از استاد در کنار یورگن هابرماس و والراشتاین و بودون از جامعه‌شناسان مطرح دنیا است. همچنین تصاویری از دوران دانشجویی وی در فرانسه و سوربن از دیگر ضمائم این کتاب خواندنی است.

کتاب«مفاخر جامعه‌‌‌شناسی ایران» در 192 صفحه، به قیمت ده هزار تومان از سوی انتشارات جامعه‌شناسان منتشر شده است.

خبرگزاری ایبنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: