گزارش عملکرد مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی در خرداد ماه 1396

1396/4/24 ۱۰:۵۰

گزارش عملکرد مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی در خرداد ماه 1396

عصر روز سه شنبه، سیزدهم تیرماه، سومین جلسۀ شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی در سال 1396، برگزار شد.

 

دبا: عصر روز سه شنبه، سیزدهم تیرماه، سومین جلسۀ شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی در سال 1396، برگزار شد.

این جلسه با حضور کاظم موسوی بجنوردی – رئیس مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی  - و اعضای شورای عالی علمی مرکز آقایان: دکترسید صادق سجادی، سید علی آل داود، دکترغلامحسین ابراهیمی دینانی، دکتر عباس انواری، دکترحسن انوری، دکتراحمد پاکتچی، دکترمحمود جعفری دهقی، دکترمسعود جلالی مقدم، حجةالاسلام محمد جواد حجتی کرمانی، محمد خاکی، دکتراصغر دادبه، دکترمهدی رفیع، دکترروزبه زرین کوب، دکترمحمدحسن سمسار، دکتر سید جواد طباطبائی، دکتر یدالله غلامی، دکترعنایت الله فاتحی نژاد، دکترسید بابک فرزانه، دکتر یونس کرامتی، دکترسید فتح الله مجتبائی، دکترعلی میر انصاری، دکترعلی همدانی و خانم دکتر فاطمه لاجوردی تشکیل شد.

در ابتدای این نشست آقای کاظم موسوی بجنوردی از اهداء دو کتابخانه به کتابخانۀ مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی خبر داد.

در ادامه آقای محمد خاکی - مشاورعالی بخش ویرایش و چاپ - طی گزارشی، فعالیت مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی درخرداد 1396را  به اطلاع حاضرین در جلسه رساند.

بر اساس این گزارش  در خرداد ماه 1396، 21 مقاله در 546 صفحه تألیف و 14 مقاله در 368 صفحه ویرایش شده است.

در ادامۀ جلسه ضمن تبادل نظر دربارۀ مداخل گوناگون آقای بجنوردی دربارۀ مدخل سلفی گری اظهار داشت: ما در دائرةالمعارف بزرگ اسلامی برای سلفی گری باید مقاله ای بنویسیم که برای تمام دانشگاه های در سراسر جهان، محققین و پژوهشگران مرجع باشد.

وی در توضیح آنچه که در ذیل دائرةالمعارف بزرگ اسلامی می آید،گفت: برخی از عناوین در دائرةالمعارف از قلم افتاده است و برخی دیگر نیاز به مدخل مکمل دارد. بعضی از مقالات ضعیف است و بایست  تجدید تألیف شود. همچنین پاره ای از مداخل ارجاعی جا افتاده است و باید اضافه شود. در ابتدا هدف ما این بود که هرگاه ذیل به یک جلد رسید آن را منتشر کنیم اما اکنون به این نتیجه رسیده ایم که ذیل را به صورت جزوه منتشر کنیم. نظر من این است که باید از دائرةالمعارف مانند موجودی زنده نگهداری کنیم. ویرایش اول مانند چکنویس است و دائرةالمعارف باید به تدریج به تکامل برسد.

از دیگر مطالبی که در این جلسه به بحث و تبادل نظر گذاشته شد تصمیم گیری برای برگزاری سلسله نشست هایی دربارۀ جهان ایرانی و هویت ایرانی بود. 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: