گردهمایی تبیین عرفان حقیقی

1395/9/22 ۰۷:۲۸

گردهمایی تبیین عرفان حقیقی

دانشکده الهیات دانشگاه شیراز امروز و فردا (22 و 23 آذر) میزبان نخستین همایش «اهل‌بیت (ع) و عرفان شیعی با تاکید بر سیره رضوی» خواهد بود؛ همایشی که از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) و با محوریت عرفان برگزار خواهد شد و دبیری آن بر عهده قاسم کاکایی، رئیس دانشکده الهیات دانشگاه شیراز است.


همایش «اهل بیت(ع) و عرفان شیعی» برگزار می‌شود

دانشکده الهیات دانشگاه شیراز امروز و فردا (22 و 23 آذر) میزبان نخستین همایش «اهل‌بیت (ع) و عرفان شیعی با تاکید بر سیره رضوی» خواهد بود؛ همایشی که از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) و با محوریت عرفان برگزار خواهد شد و دبیری آن بر عهده قاسم کاکایی، رئیس دانشکده الهیات دانشگاه شیراز است. عرفان عملی و نظری از دیدگاه اهل بیت علیهم‌السلام و امام رضا علیه‌السلام، دعا در سیره اهل بیت علیهم‌السلام و امام رضا علیه‌السلام، عرفان در صحیفه سجادیه، عرفان در دعای عرفه، عرفان در نهج‌البلاغه، عرفان در سیره عملی و گفتاری ائمه علیهم‌السلام، مشخصات عرفان شیعی و وجه تمایز عرفای نامدار شیعه، تجلی عرفان شیعی در شاگردان مکتب اهل بیت علیهم‌السلام و مشخصات عرفان عملی و نظری در سیره امام رضا علیه‌السلام محورهای این همایش را تشکیل می‌دهند.
اما نکته مهم پیرامون این همایش آن است که بخش مهمی از اهل فلسفه و عرفان کشور در این همایش دو روزه شرکت می‌کنند. این همایش صبح امروز از ساعت 8:30 با پیام آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی آغاز به کار خواهد کرد و در طول دو روز چهره‌هایی چون غلامحسین ابراهیمی‌دینانی، غلامرضا اعوانی، فاطمه طباطبایی، شهرام پازوکی، محمد فنایی‌اشکوری، محمدرضا الهی‌منش، محمد‌جواد شمس، محمد یوسف‌خیری، محمد شریفانی و... به سخنرانی می‌پردازند. نخستین همایش اهل‌ بیت(ع) و عرفان شیعی با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، انجمن علمی عرفان اسلامی ایران، انجمن حکمت و فلسفه ایران، مجمع عالی حکمت اسلامی شعبه شیراز و دانشگاه ادیان و مذاهب در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.
در این همایش رویکرد و بحث کلی بر محور عقلانیت و معنویت خواهد بود و در آن تلاش می‌شود گوشه‌‌هایی از عرفان واقعی و حقیقی را که اهل بیت (ع) از آن صحبت می‌کردند و با بحث عقلانیت و معنویت هم در ارتباط است، به تصویر کشیده شود. از منظری دیگر این همایش می‌تواند به تبیین درست‌تر عرفان حقیقی در زمانه‌ای که شاهد حضور عرفان‌های کاذب در جامعه هستیم، کمک کند. حضور استادان برجسته این حوزه نیز می‌تواند به شکل‌گیری هر چه درست‌تر این حوزه کمک کند. این همایش در تالار علامه جعفری دانشکده الهیات دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

منبع: فرهیختگان

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: