اوراسیا صاحب انجمن ایران شناسی می شود

1395/6/14 ۱۱:۴۴

 اوراسیا صاحب انجمن ایران شناسی می شود

انجمن بین المللی ایران شناسان اوراسیا برای گسترش و هم افزایی تحقیقات ایران شناسی و نیز هماهنگی اقدام های این حوزه در پهنه وسیع آسیایی-اروپایی مهر ماه سال جاری آغاز بکار می کند.


 انجمن بین المللی ایران شناسان اوراسیا برای گسترش و هم افزایی تحقیقات ایران شناسی و نیز هماهنگی اقدام های این حوزه در پهنه وسیع آسیایی-اروپایی مهر ماه سال جاری آغاز بکار می کند.
 

 رضا ملکی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو در یک نشست کاری و دیدار از انستیتو شرق شناسی آکادمی علوم روسیه از برنامه آغاز کار انجمن ایران شناسان اوراسیا در مسکو خبر داد.
رایزن فرهنگی ایران در این برنامه ضمن اشاره به اهمیت و پیشینه مطالعات ایران شناسی در روسیه و برگزاری کنفرانس اوراسیایی در اوایل مهر ماه با همکاری دانشگاه علوم انسانی به میزبانی مسکو و حضور ایران شناسان از کشورهای مختلف اروپایی، آسیای میانه، ایران و روسیه، گفت که انجمن ایران شناسان اوراسیا در جریان این همایش کار خود را آغاز می کند.
ملکی همچنین لزوم تقویت ایران شناسی در روسیه و حمایت از ایران شناسان جوان برای حفظ دستاوردهای گذشته را مورد تاکید قرار داد.
خانم نینا مامدوا رئیس بخش ایران انستیتو شرق شناسی روسیه نیز با ارزشمند خواندن تلاش ها و برنامه ریزی های رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی در این حوزه، گزارشی از فعالیت های این بخش از جمله پروژه های مختلف علمی و پژوهشی در موضوع های مختلف ایران، آموزش زبان فارسی و مشاوره به علاقمندان و پژوهشگران را ارائه کرد.
در این نشست که شامگاه شنبه برگزار شد، برخی کارشناسان انستیتو شرق شناسی از جمله ولادیمیر ساژین، لانا فدایی راوندی، یلنا دونایوا و قربانعلی ادریس اف سرپرست بنیاد ایران شناسی حضور داشتند و آخرین دستاوردهای این حوزه را بررسی کردند.
انجمن ایران شناسی اوراسیا با حمایت و پشتیبانی انستیتو نسخ خطی شرقی سن پترزبورگ، بنیاد بین المللی ایران شناسی مسکو، موزه آرمیتاژ، انستیتو مطالعاتی آسیای و آفریقا و دانشگاه مرکزی روسیه (ام جی او) و انجمن ایران شناسی اروپا تشکیل می شود.
پیشتر نیز آمادگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بنیاد ایرانشناسی و پژوهشگاه میراث فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در راه اندازی انجمن ایران شناسی اوراسیا اعلام شده است.
روسیه مهمترین پایگاه مرجع ایران شناسی در جهان به شمار می رود و صدها کارشناس مسلط به تاریخ، ادب و فرهنگ و هنر ایرانی و فارسی به تحقیق و پژوهش در این حوزه مشغول بوده و هستند که صدها اثر ماندگار در این زمینه پدید آورده اند.

منبع: ایرنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: