«آریا تباران» از منظر نویسنده‌ی خود

1395/5/4 ۱۱:۰۲

«آریا تباران» از منظر نویسنده‌ی خود

در حضور حقوق‌دان و نویسنده کتاب حاضر آقای اکبر تهرانی هستیم. کسی که به عنوان اَحد از افراد اهل قلم سال‌هاست که با تلاش شبانه‌روزی به‌دنبال احیاء هویت ایرانشهریان عزیز می‌باشد.



 

آریاتباران: کتابی در‌باره شناخت اسلاف و اقوام و تیره‌ها و طوایف آریایی

در حضور حقوق‌دان و نویسنده کتاب حاضر آقای اکبر تهرانی هستیم. کسی که به عنوان  اَحد از افراد اهل قلم سال‌هاست که با تلاش شبانه‌روزی به‌دنبال احیاء هویت ایرانشهریان عزیز می‌باشد.

ایشان سالیان دراز است که به نحو ثابت و استوار در کتابخانه‌ی مجلس شورای اسلامی به تحقیق و پژوهش مشغول می‌باشد. لذا از مشار‌الیه می‌خواهیم که کمی درباره‌ی فعالیت‌های نگارشی و همچنین اثر جدیدش «کتاب آریاتباران» مطالبی را بیان نماید.

سپاس بی‌قیاس دادار یگانه‌ی بی‌همتا ‌و دانای توانا را جلت قدرته که این بنده‌ی ضعیف رنجور را نیرو و توانایی بخشید تا به تاریخ و فرهنگ کشورم که گران‌بهاترین سرمایه‌ی دیرینه‌ی ایران‌شهریان و بزرگترین سند افتخار فرزندان این آب و خاک است با قلم بشکسته‌ام خدمتی انجام دهم.

کمین‌بنده به موجب پرسش صدرالذکر باید بگویم که فعالیت نگارشی‌ام بیشتر پژوهش و پی‌کاوی در خصوص تاریخ کهن و قدیمه‌ی ایرانشهر و  ایرانشهریان می‌باشد. آریاتبارانی که قطعاً در عداد ملت باستان بوده، ‌که به ارکان تمدن با عظمتش هیچ عاملی نمی‌تواند کوچکترین تزلزلی وارد و مشعل پرفروغ فرهنگ و تاریخ هزاران ساله‌‌اش را اطفاء و فرونشاند، که کتاب تاریخی پر‌ارزش «آریاتباران»(یازدهمین اثر چاپ شده) کمینه، گویای همین مطلب است.

علی‌هذا باید ابراز گردد که فحوی این اثر در راستای شناخت کلیه اقوام و تیره‌هایی می‌باشد که نژاد آریا و ایرانشهری داشته و پیرو «کردار نیک- پندار نیک- گفتار نیک» هستند.

اثر بدیعی از گنجینه‌ی آثار قدیم، و نوگل روح‌پرور و نشاط‌افزایی می‌باشد که صحبت از فرزندان برومند آریایی می‌نماید که در زمره «ایرانویچ» می‌باشند.  

به همین سبب باید گفت: کسانی که می‌خواهند از هویت خانوادگی و اسلاف و پیشینیان و شجره خود اطلاعاتی تحصیل نمایند، این کتاب می‌تواند راهنمای خوبی برای خوانندگانش در مورد شناخت دودمان و تیره و طایفه و ایل و واحد‌های اجتماعی تبار‌های آریایی خود باشد.

بهرحال درباره‌ی محتوای نگارش این اثر باید چنین ابراز نمود که شاید تا بحال بدین سبک و بطور یکجا در خصوص اقوام ایران‌زمین این‌گونه گرد‌آوری بعمل نیامده باشد.

لازم بذکر است که در رابطه با تکمیل پرسش فوق‌الاشاره،  اینجانب حالیه دو کتاب به نام‌های «سرزمین شاخ شیطان» و «آبی‌پوشان آسمان» را در حال مهیای طبع و یک کتاب هم به‌نام «عالم‌آرای ساسانی»‌ را در حال انشاء و مشغول به اتمام آن می‌باشم.

ضمناً در اینجا موقعیت را مغتنم شمرده،‌ و از ریاست محترم کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی و هم‌چنین مسئولین محترم و محترمه کتابخانه و کلیه کارمندان فرهیخته و مردمی این‌ نهاد مقدس شید‌ الله ارکانه تشکر و قدردانی می‌نمایم. در آخر از خداوند می‌خواهیم تا ایرانشهر کهن را از بلایا و محن برهاند.

کتاب مذکور در 520 صفحه،‌ به قیمت 30 هزار تومان،‌ به تیراژ 550 نسخه به ناشریت انتشارات سفیر اردهال در سال 1395 منتشر گردید.

منبع:  کتابخانه وموزه مرکز اسناد جمهوری  اسلامی

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: