کتابی که به پرسش‌های بنیادین فلسفه پاسخ می‌دهد

1393/3/20 ۱۳:۰۸

کتابی که به پرسش‌های بنیادین فلسفه پاسخ می‌دهد

کتاب «پرسش‌های بنیادین فلسفه» اثر ا. سی. یوئینگ با ترجمه سید محمود یوسف ثانی در پی آن است تا به مهم‌ترین و بنیادی‌ترین مسائل فلسفه پاسخ دهد. مسائل بنیادین فلسفه آن گونه مسائلی است که هم بیشتر فلاسفه آن‌ها را مورد بحث و دقت قرار داده‌اند و هم بیشترین تأثیر را در تعیین سرنوشت سایر مسائل بر عهده داشته است.

 

کتاب «پرسش‌های بنیادین فلسفه» اثر ا. سی. یوئینگ با ترجمه سید محمود یوسف ثانی در پی آن است تا به مهم‌ترین و بنیادی‌ترین مسائل فلسفه پاسخ دهد.

مسائل بنیادین فلسفه آن گونه مسائلی است که هم بیشتر فلاسفه آن‌ها را مورد بحث و دقت قرار داده‌اند و هم بیشترین تأثیر را در تعیین سرنوشت سایر مسائل بر عهده داشته است.

آنچنان‌که مترجم «پرسش‌های بنیادین فلسفه» در مقدمه خود آورده، اين کتاب چنان‌که از نامش پیداست به مهم‌ترین و بنیادی‌ترین مسائل فلسفه می‌پردازد و هر مسئله را به ایجاز و در عین حال وضوح از منظرهای مختلف مورد بحث قرار می‌دهد.

آلفرد سی. یوئینگ نویسنده کتاب، تحصیلات فلسفی خود را در دانشگاه‌های آکسفورد و میشیگان به انجام رسانده و در همان دانشگاه‌ها و دانشگاه‌های کمبریج و پرینستون نیز تدریس کرده است. تخصص اصلی او در فلسفه کانت است و شرح مختصر او بر نقد عقل محض و به گفته صاحبنظران هنوز بهترین معرفی از تفکر کانت به زبان انگلیسی است.

کتاب با بحث از چیستی فلسفه و چرایی ارزشمند بودن مطالعه و بررسی آن شروع می‌شود و سپس با بیان شاخه‌ها و شعب مختلف فلسفه و تقسیمات آن ادامه می‌یابد.

در بخش پیشگفتار این کتاب درباره مخاطبان اثر آمده است: «مخاطبان اصلی این کتاب دو گروه هستند؛ نخست دانشجویانی که تازه به تحصیل فلسفه پرداخته‌اند و دیگر آن‌ها که بدون برخورداری از فرصت تحصیل در دانشگاه با مطالعه شخصی می‌خواهند تصوری از فلسفه و مسائل آن به دست آورند.»

«فلسفه چیست و چرا ارزش مطالعه و تحصیل دارد؟»، «شناخت پیشینی و شناخت تجربی»، «صدق»، «ماده»، «ذهن»، «رابطه ماده و ذهن»، «مکان و زمان»، «علت»، «اختیار»، «وحدت‌گرایی، کثرت‌گرایی، کلیات» و «خدا» عناوین یازده‌گانه فصل‌های این کتاب هستند.

کتاب «پرسش‌های بنیادین فلسفه» اثر ا. سی. یوئینگ با ترجمه سید محمود یوسف ثانی با شمارگان 750 نسخه، در 335 صفحه به بهای 150 هزار ریال از سوی انتشارات حکمت در سال جاری منتشر شده است.

خبرگزاری ایبنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: