آغاز مهم‌ترین رویداد صنایع دستی در نمایشگاه بین‌المللی تهران

1393/3/18 ۱۱:۱۰

آغاز مهم‌ترین رویداد صنایع دستی در نمایشگاه بین‌المللی تهران

بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی 20 تا 25 خردادماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا،400 غرفه این نمایشگاه که با اعتبار 800میلیون تومان ، در سالن‌های 9 ،8 ،7 و 62 نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد به فروش محصولات صنایع دستی و 50 غرفه به نهادها،‌ اتحادیه‌ها و تشکل‌های مردمی اختصاص می‌یابد.

 

 

 

بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی 20 تا 25 خردادماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا،400 غرفه این نمایشگاه که با اعتبار 800میلیون تومان ، در سالن‌های 9 ،8 ،7 و 62 نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد به فروش محصولات صنایع دستی و 50 غرفه به نهادها،‌ اتحادیه‌ها و تشکل‌های مردمی اختصاص می‌یابد.

بهمن نامورمطلق - معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی - در نشستی خبری که دیروز به‌بهانه‌ی فرا رسیدن روز جهانی صنایع دستی برگزار شد، با یادآوری این‌که امسال بیست‌وچهارمین نمایشگاه داخلی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی برپا خواهد شد، درباره‌ی اهداف آن، گفت: معرفی توانمندی‌ها، ایجاد فضای بازرگانی، گفتمان‌سازی و ارائه‌ی الگوی مصرف ایرانی - اسلامی از جمله اهداف نمایشگاه امسال خواهد بود که در مدت یک هفته، موقعیت مناسبی را برای معرفی ظرفیت‌ها و آسیب‌شناسی این حوزه فراهم می‌آورد.

او سپس به گردهمایی‌ای که 20 خردادماه هم‌زمان با روز جهانی صنایع دستی در سالن اجلاس سران با حضور هنرمندان و معاون اول رییس‌جمهور برگزار می‌شود، اشاره و اظهار کرد: در این گردهمایی از 14 هنرمند برگزیده‌ی صنایع دستی تجلیل و لوح «فیروزه هنر» به آن‌ها اهدا می‌شود. همچنین در کنار این گردهمایی، نمایشگاه نمادینی برپا خواهد شد و از یک اثر فاخر صنایع دستی نیز رونمایی می‌شود.

به گفته‌ معاون صنایع دستی، در بخش بین‌الملل نمایشگاه امسال، هفت کشور خارجی و بیش از 15 انجمن دوستی ایران و سایر کشورها حضور دارند که بزرگ‌ترین مراکز صادرکننده‌ی صنایع دستی به ایران مانند چین، هند و پاکستان و بزرگ‌ترین کشورهای واردکننده‌ی صنایع دستی از ایران مانند عراق، افغانستان، ترکیه و ازبکستان شرکت دارند.

او تأکید کرد: غرفه‌های بخش خارجی بیشتر برای نمایش محصول است و نه فروش، چراکه این رفتار، با هنرمندان و محصولات صنایع دستی ایران در بسیاری از کشورها صورت می‌گیرد. با این حال، نمایشگاه صنایع دستی ایران آن‌قدر برای این کشورها جذابیت داشته است که صرفا برای نمایش محصولات‌شان هزینه کنند.

وی همچنین گفت: در نمایشگاه امسال، بخشی به چادرهای عشایری اختصاص می‌یابد که حضور آن‌ها نشان‌دهنده‌ی تنوع صنایع دستی و انسجام ملی است.

نامورمطلق در ادامه گفت: امسال، بخش تولید زنده از نمایشگاه صنایع دستی حذف و به شهرستان‌ها منتقل شده است که این اتفاق به‌دلیل محدودیت‌های اعتباری رخ داد؛ ولی یک حسن داشت، چراکه تعداد کارگاه‌های زنده که در استان‌ها برگزار خواهد شد، بیشتر از کارگاه‌های هر سال است. جدا از این، تمرکززدایی در فعالیت‌های صنایع دستی رخ خواهد داد. در واقع، امسال به جای یک نمایشگاه، یک شبکه‌ی سراسری ایجاد می‌شود.

 

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: