دانشکده صنایع دستی تاسیس می شود

1392/12/27 ۰۹:۰۶

دانشکده صنایع دستی تاسیس می شود

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تاسیس دانشکده های صنایع دستی در کشور خبرداد. بهمن نامور مطلق روز دوشنبه در نشست مشترک این معاونت و دانشگاه علم و فرهنگ با بیان اهمیت دانشگاه ها در فراگیر شدن صنایع دستی در سطح جامعه افزود: با تاسیس دانشکده های صنایع دستی در نقاط مختلف کشور خواهیم توانست رشته های مختلف این حوزه را صیانت کنیم.

 

 

 

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تاسیس دانشکده های صنایع دستی در کشور خبرداد.

بهمن نامور مطلق روز دوشنبه در نشست مشترک این معاونت و دانشگاه علم و فرهنگ با بیان اهمیت دانشگاه ها در فراگیر شدن صنایع دستی در سطح جامعه افزود: با تاسیس دانشکده های صنایع دستی در نقاط مختلف کشور خواهیم توانست رشته های مختلف این حوزه را صیانت کنیم.

وی اظهار کرد با مطالعات علمی به احیای رشته های فراموش شده صنایع دستی خواهیم پرداخت که تاسیس دانشکده صنایع دستی در دانشگاه علم و فرهنگ حرکتی جدی در این راستا محسوب می شود.

ایمانی خوشخو رئیس دانشگاه علم و فرهنگ نیز با اشاره به تاثیرگذاری حوزه صنایع دستی در فرهنگ و اقتصاد کشور بیان داشت: این دانشگاه برای احیاء و حفظ رشته های صنایع دستی مقدمات تاسیس دانشکده صنایع دستی را فراهم آورده است.

معاونت صنایع دستی و دانشگاه علم وفرهنگی در این نشست با تاکید بر اهمیت آموزش آکادمیک در رشد وتوسعه صنایع دستی و هنرهای سنتی به بحث و تبادل نظر در خصوص تاسیس دانشکده صنایع دستی در دانشگاه علم و فرهنگ پرداختند، تا زمینه های لازم برای رشد و توسعه دانشگاهی این حوزه در دانشگاه بیش از پیش ایجاد شود.

در این نشست مشترک همچنین مقرر شد تا معاونت صنایع دستی و دانشگاه علم و فرهنگ همایش صنایع دستی و اقتصاد مقاومتی را در ابتدای سال1393 برگزار کنند و همچنین دانشگاه علم و فرهنگ زمینه تحصیل پرسنل معاونت را در دوره های کوتاه مدت فراهم آورد.

خبرگزاری ایرنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: