جشنواره موسیقی زاگرس نشینان ملی شد

1393/2/21 ۱۳:۰۳

جشنواره موسیقی زاگرس نشینان ملی شد

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ملی شدن جشنواره موسیقی مناطق زاگرس نشین ایران خبر داد. پیروز ارجمند روز پنجشنبه در نشست با معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهار محال و بختیاری افزود: امسال این جشنواره از سطح منطقه ای به سطح ملی ارتقا می یابد.

 

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ملی شدن جشنواره موسیقی مناطق زاگرس نشین ایران خبر داد.

پیروز ارجمند روز پنجشنبه در نشست با معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهار محال و بختیاری افزود: امسال این جشنواره از سطح منطقه ای به سطح ملی ارتقا می یابد.

وی گفت: دبیرخانه این جشنواره نیز به صورت دائمی در چهارمحال و بختیاری فعالیت خود را ادامه می دهد.

ارجمند یادآوری کرد: برای ملی شدن این جشنواره اعضای سیاست گذاری آن باید مشخص شود و یکی از موسیقی دانان مطرح کشور نیز دبیر علمی این جشنواره را در کنار دبیر اجرایی برعهده می گیرد.

وی تاکید کرد: بخش های فیلم های مستند موسیقی نواحی و بخش پژوهش و تحقیق پیرامون موسیقی نواحی و مقامی ایران نیز به این جشنواره افزوده می شود.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بخشی از اعتبار این جشنواره از سوی این وزارتخانه تامین می شود ولی مسوولان استانی باید به دنبال جذب حامی مالی برای این جشنواره ملی باشند.

ارجمند گفت:گروه ها و نفرات برتر جشنواره موسیقی مناطق زاگرس نشین ایران در بخش جشنواره جشنواره های موسیقی فجر حضور خواهد یافت.

وی اطلاع رسانی این جشنواره را بسیار مهم دانست و خواستار تشکیل کارگروه اطلاع رسانی آن با حضور خبرگزاری ها و رسانه های سراسری شد.

ارجمند گفت:توافق نامه همکاری دفتر موسیقی وزارت خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی با اداره کل این استان پیرامون موسیقی زاگرس نشینان به زودی نهایی می شود.

تاکنون هفت دوره جشنواره موسیقی مناطق زاگرس نشین با حضور هنرمندان موسیقی منطقه غرب ایران به میزبانی شهرستان بروجن در چهارمحال و بختیاری به صورت منطقه ای برگزار شده است.

موسیقی مناطق زاگرس نشین ایران خاستگاه کار و تلاش و کسب است،آنجا که با هر کاری مردان و زنان نوایی بر لب زمزمه می کنند.

خبرگزاری مهر

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: