مجموعه اشعار علامه طباطبایی رونمایی شد

1392/12/14 ۱۱:۰۳

مجموعه اشعار علامه طباطبایی رونمایی شد

مجموعه اشعار تصحیح شده و جدید علامه محمدحسین طباطبایی با عنوان گلشن شیدایی رونمایی شد. محمدرضا رمزی اوحدی که تصحیح و تدوین این کتاب را بر عهده داشته است، شامگاه سه شنبه در مراسم رونمایی کتاب گفت: از سال 1382 کار روی این کتاب را آغاز کردم و در همان زمان با حضور در مزار علامه طباطبایی برای جمع آوری اشعار ایشان اجازه گرفتم. وی خاطرنشان کرد: اشعار علامه طباطبایی نتیجه یک فرهنگ توحیدی ناب است و همه ما موظفیم آن را حفظ کنیم.

 

مجموعه اشعار تصحیح شده و جدید علامه محمدحسین طباطبایی با عنوان گلشن شیدایی رونمایی شد.

محمدرضا رمزی اوحدی که تصحیح و تدوین این کتاب را بر عهده داشته است، شامگاه سه شنبه در مراسم رونمایی کتاب گفت: از سال 1382 کار روی این کتاب را آغاز کردم و در همان زمان با حضور در مزار علامه طباطبایی برای جمع آوری اشعار ایشان اجازه گرفتم.

وی خاطرنشان کرد: اشعار علامه طباطبایی نتیجه یک فرهنگ توحیدی ناب است و همه ما موظفیم آن را حفظ کنیم.

اوحدی گفت: عده ای در این دوران مرا به خاطر کارم سرزنش می کردند اما پاسخ می دادم اشعار ایرج میرزا را که جمع آوری نمی کنم، چیزی غیر از توحید در اشعار علامه وجود ندارد و منیتی که در آثار دیگر شاعران دیده می شود در اشعار ایشان نیست.

وی اظهار داشت: نگارش کتاب حدود هشت سال زمان برد زیرا کار بسیار گسترده ای بود و توانستم برخی اشعار علامه طباطبایی را پیدا کنم که پیش از آن در جای دیگری منتشر نشده است.

دختران علامه طباطبایی هم از دیگر حاضران در این مراسم بودند که یکی از آنها شعری از پدر خود قرائت کرد که زبان کودکانه ای داشت و علامه طباطبایی در پاسخ به درخواست وی سروده بود.

دیگر دختر علامه طباطبایی هم به برخی خاطرات خود از ایشان و ویژگی های اخلاقی این فیلسوف و عارف بزرگ پرداخت.

گلشن شیدایی شامل اشعار جدید و تصحیح شده علامه طباطبایی با تصحیح و تدوین محمدرضا رمزی اوحدی با شمارگان دو هزار نسخه و قیمت شش هزار و پانصد تومان از سوی انتشارات کتاب همه روانه بازار شده است.

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: