نسبت بین نظریه ارزش ریکرت و روششناسی وبر سویههای معنادار و متعددی میگیرد که در این میان میتوان به واسطه عینیت ارزش نزد ریکرت به مسئلۀ عینیت علوم فرهنگی نزد وبر نزدیک شد. در این قرائت برآمدگاه روششناسی وبری و مسئلۀ عینیت علوم فرهنگی نزد وی جایی بین جریان نوکانتی (مکتب بادن) و فلسفه حیات (دیلتای) خواهد بود.
اباذری در نشست «اکنون، ما و شریعتی» گفت: بازار آزادیهای نئولیبرال فریدمنی که من آنها را تاچری های اسلامی می نامم و کوروش کبیریها، ایرانشهری ها یا سلطنت طلبها، دوطیف منتقدان شریعتی هستند.
21 اردیبهشتماه، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، میزبان گردهمایی اهالی علوم اجتماعی کشور بود تا از علوم اجتماعی مستقل و انتقادی، بسط گفتارهای علوم اجتماعی و کم کردن فاصله فزاینده مرکز و پیرامون دفاع کند اما این نشست با اعتراض برخی از دانشجویان مواجه شد که این اعتراضات محور و موضوع سخنرانیها را متأثر از خود کرد.
برای اباذری «فلسفه» نام آن کوششی است که میخواهد در کسر از جامعهشناسی، جامعه ایران را بفهمد و هدایت کند. آن حرکتی که میکوشد تصور خودش از جامعه را به جای جامعه بگذارد اخیراً مطلبی خواندم در صفحه آخر روزنامه ایران(14 اردیبهشت) از آقای محمد صادقی درباره سخنرانی دکتر یوسف اباذری در همایش «هشت دهه علوم اجتماعی در دانشگاه تهران» با عنوان «آزمودن آزمودهها!». من از آن رو که با این رشته آشنایی مختصری دارم و جوانتر که بودم دلم میخواست بزرگ که شدم جامعهشناس بشوم، به این رشته نه تنها تعلّق خاطر، بلکه نوعی بدهکاری دارم. به همین سبب نوشته آقای صادقی را با دقت خواندم.
کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما
کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور
کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد
زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:
قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید
فشردن دکمه ثبت نام به معنی پذیرفتن کلیه قوانین و مقررات تارنما می باشد
کد تایید را وارد نمایید