چندی است موضوع تشکیل فراکسیون ترکزبانان یا ترکنشینان محل گفتوگو شده است. چکیده سخن اندیشمندان و کوشندگانی که به نام و محتوای این فراکسیون منتقد هستند، این است که نماینده مردم یک منطقه در مجلس شورا، در کنار وظیفه پیگیری خواستهای مردم منطقه خویش، باید نگاهی ملی و در جهت حل مسائل کشور داشته باشد و این بخشبندی نمایندگان به قومیتهایشان - با این فرض که به طور طبیعی چنین حرکتی ایجاد انگیزه و حق برای دیگر وابستگان به اقوام هم خواهد کرد تا فراکسیون قومی خویش را تشکیل دهند -میتواند به اصل نمایندگی آنان و نگاه ملیشان آسیب وارد کند و سرآغاز رسمیتبخشیدن به شکلگیری پروژه «من -دیگری» درون ملت ایران شود؛ موضوعی که پیش از این با غیریتسازی در بسیاری موضوعات (تاریخ، زبان، هنر، نمادها و اسطورهها و...)، بهویژه در میان بخشی از ترکزبانان کشور آغاز شده است.
وزیر پیشین علوم: راهاندازی رشتههای ترکی و کردی در دانشگاهها پیوند اجتماعی ایجاد می کند معاون فرهنگی وزیر آموزش و پرورش: آموزش در مدارس به زبان فارسی است اما استفاده از زبانهای مادری در برنامههای فوق برنامه منعی ندارد
کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما
کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور
کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد
زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:
قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید
فشردن دکمه ثبت نام به معنی پذیرفتن کلیه قوانین و مقررات تارنما می باشد
کد تایید را وارد نمایید