فراستخواه:یکی از مشکلات ما ایرانیان، گرفتاری در چرخه معیوب اتمیزه یا تودهای شدن است. رشدیه توانست از این چرخه معیوب رهایی یابد و دست به کنشگری بزند. یکی از ابداعات رشدیه در این مسیر، تولید فضای اجتماعی، اجتماعات و گروهها بود.
سیدرضا باقریان موحد، رشدیهپژوه گفت: اگرچه از رشدیه با القابی چون «پدر آموزش و پرورش نوین ایران»، «بنیانگذار آموزش و پرورش نوین ایران»،«پدر فرهنگ نوین ایران»،«پدر مدارس جدیده در ایران»، «مؤسس اولین دبستان در ایران» و... یاد میشود، ولی لقب و عنوانی که خود رشدیه دوست داشت و همیشه با این عنوان امضا میکرد، «پیر معارف» بود.
مهرداد فردیار، نویسنده و پژوهشگر گفت: اهمیت کتابی که باقریان چاپ کرده به ارزش تاریخی و اسنادی آن برمیگردد. مجموعه آثار رشدیه بخشی از تاریخ آموزشوپرورش در ایران است. یک بحث دیگر آن است که اکنون از آثار رشدیه چه استفادهای میتوان کرد؟ این مجموعه آثار ما را از پیشینه کارهایی که در آموزشوپرورش انجام شده آگاه میکند و درمییابیم که سابقه کارهایی که الان انجام میدهیم چه بوده است.
مجموعۀ حاضر شامل کتب درسی و نشریات علمی و آموزشی است که رشدیه برای اولین بار به سبک جدید فراهم کرده و در طول سالهای متمادی در مدارس تازه تاسیس خود تدریس نموده است.
کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما
کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور
کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد
زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:
قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید
فشردن دکمه ثبت نام به معنی پذیرفتن کلیه قوانین و مقررات تارنما می باشد
کد تایید را وارد نمایید